Pentru ca decizia dvs. sa se finalizeze cu succes, va asteptam pe AnvelopeMAG.ro cu o vasta oferta de anvelope vara si anvelope all season. Toate anvelopele comercializate sunt noi si beneficiaza de garantie producator de minim 2 ani. De asemenea, livrarea este gratuita oriunde in tara, de la minim doua anvelope comandate. Accesati site-ul in timp util si profitati de promotii la marci de renume precum Falken, Continental, Michelin, Goodyear, Dunlop.

Anvelope vara

Anvelopele de vara sunt adecvate conditiilor meteorologice din primavara pana in toamna. Conditiile de utilizare a cauciucurilor de vara sunt limitate de temperatura: daca aceasta scade sub 7 grade, anvelopele isi pierd proprietatile de aderenta si manevrabiliate optimala.

Anvelope all season

Anvelopele pentru toate anotimpurile, cunoscute si sub denumirea de anvelope universale, anvelope all season sau multi-sezon, combina caracteristicile modelelor de vara si de iarna. Combinarea avantajelor ambelor tipuri de anvelope intr-o singura anvelopa, este o provocare majora. Nu este lipsit de motive sa spunem ca stiinta de a produce anvelope, este de a gasi echilibrul corect intre parametri pentru a satisface asteptarile utilizatorilor si conducerea in siguranta. Cu toate acestea, cu cat diversitatea de conditii rutiere trebuie luata in considerare, cu atat este mai dificila aceasta sarcina de alegere a anvelopelor potrivite.

Anvelope de vara sau anvelope all season? Diferente si asemanari.

Anvelopele de vara si anvelopele all season difera prin profilul benzii de rulare, precum si compusul din cauciuc din care sunt fabricate.

Banda de rulare a unei anvelope all season are mai multe santuri si micro caneluri. Acestea sunt concepute pentru a asigura un comportament mai bun al anvelopelor in conditii de zapada. Cu toate acestea, vara, o anvelopa cu prea multe crestaturi in banda de rulare isi pierde cu usurinta rigiditatea. Acest lucru afecteaza aderenta si manevrabilitatea anvelopei, agraveaza franarea si tractiunea nu numai pe drumurile uscate, ci si pe cele umede.

Atat pentru anvelopele pentru toate anotimpurile, cat si pentru cele de vara, sunt utilizate toate cele trei tipuri de banda de rulare: simetrica, asimetrica si directionala.

In cadrul profilelor directionale concepute pentru anvelope pe all season, functiile diferitelor parti ale benzii de rulare sunt clar separate. Partile laterale au, de obicei, mai putine caneluri si contribuie la rigiditatea anvelopei. Acestea sunt responsabile pentru condusul pe timp de vara, in timp ce partea din fata, adica partea centrala a benzii de rulare, este mai bogata in caneluri si se presupune ca faciliteaza calatoria pe timp de iarna.

Sculpturile asimetrice ale modelelor de anvelope all season permit introducerea elementelor responsabile atat pentru caracteristicile de vara, cat si de iarna. Asta implica, de obicei, doua laturi diferite ale anvelopei: vara si iarna. Astfel, pe flancul anvelopei, latura “exterioara”, adica partea care urmeaza sa fie plasata catre exterior, este prezent un marcaj ”outside” si adesea si un sens directional.

Compusii de cauciuc utilizati in anvelopele pentru toate anotimpurile trebuie sa fie proiectati, astfel incat sa ofere performante la un nivel acceptabil la orice temperatura a anului. Compusul pentru anvelopele de vara este fara compromisuri – este proiectat sa ofere performante numai la temperaturi de peste 7 grade. Prin urmare, odata cu cresterea temperaturii ambientale, anvelopele pentru toate anotimpurile nu pot atinge nivelurile de performanta rezervate modelelor de anvelope vara.

Conturul anvelopei este, cu alte cuvinte, conturul din jurul benzii de rulare. Este vizibil cand este vazut din fata benzii de rulare. Conturul unei anvelope determina suprafata sa de contact, motiv pentru care dimensiunea sa este foarte importanta pentru aderenta anvelopei pe carosabil.

Conturul anvelopei de vara este rotund, ceea ce asigura rezistenta redusa la rulare si aderenta ridicata in conditii de vara. Conturul unei anvelope all season este masiv si seamana cu conturul patrat al unei anvelope de iarna. Umerii masivi asigura o buna aderenta in conditiile de iarna, dar vara provoaca o uzura mai rapida a benzii de rulare si in acelasi timp un consum crescut de combustibil.

Care sunt marcajele pentru anvelopele de vara si pentru toate anotimpurile?

Anvelopele de vara nu au etichetele tipice asociate sezonului pentru care sunt proiectate.

Simbolul M+S (mud and snow – “noroi si zapada”) este intalnit si la anvelopele all season. Acest marcaj este utilizat pentru anvelopele all season produse pentru piata americana. In realitatea meteo europeana, anvelopele all season sunt de fapt, mai aproape de modelele de iarna si au de obicei si o pictograma cu un fulg si trei varfuri de munte (3PMSF). Alaturi de aceste simboluri, cuvantul ALL SEASON este folosit adesea de fabricanti in denumirea unui profil de cauciuc all season. Ocazional, producatorii folosesc pe flancul anvelopei si simboluri grafice individuale suplimentare care sugereaza ca anvelopa poate fi utilizata pe tot parcursul anului intr-o varietate de conditii meteorologice.

Teste de anvelope de vara si de sezon

Anvelopele pentru toate anotimpurile sunt adesea comparate cu anvelopele de iarna, mai rar cu anvelopele de vara. Testele anterioare (de exemplu, ADAC sau AutoBild) arata ca anvelopele pentru toate anotimpurile au performante mai slabe decat anvelopele sezoniere foarte bine cotate, in timp ce anvelopele bune pentru mai multe anotimpuri sunt mai performante decat cele mai ieftine modele sezoniere.

Ca regula generala, anvelopele pentru toate anotimpurile au performante mai slabe decat anvelopele bune de vara, in teste. Acest lucru este demonstrat de testele pe suprafete uscate, atat in categoriile de franare, cat si in cele de manipulare (de exemplu, in testul „AutoBild” dimensiunea 205/55 R16). Anvelopele de vara au castigat datorita modelului de rulare si compusului din cauciuc.

Se intampla ca unele modele all season sa functioneze bine pe suprafete umede, mai ales cand vine vorba de acvaplanare, cum ar fi Vredestein Quatrac 3 sau Dunlop SP 4 All Seasons. Desi aceste anvelope au performante mai slabe decat anvelopele bune de vara, ele pot depasi multe produse de calitate inferioara (in principal cele mai ieftine, marci mai putin cunoscute).

Avantajele anvelopelor pentru toate anotimpurile

Anvelopele all season ar trebui sa ne ofere un nivel acceptabil de performanta pe tot parcursul anului, in special in conditii moderate de utilizare. Cu anvelopele all-season, vom fi intotdeauna pregatiti si in legalitate pentru sosirea brusca a iernii sau revenirea brusca a primaverii. Prin urmare, principalul lor avantaj este versatilitatea lor.

Cauciucurile all season nu necesita vizite sezoniere la service-ul auto pentru schimbarea anvelopelor. Acest lucru economiseste timp si bani – va puteti face griji doar cu privire la echilibrarea sezoniera a rotilor.

Anvelope all season, merita?

Un set de anvelope bune pentru toate anotimpurile, oferite de un producator renumit, poate fi o solutie mai buna decat doua seturi din cele mai ieftine cauciucuri de sezon. O astfel de solutie are sens pentru soferii al caror kilometraj anual este redus (mai putin de 5-6 mii de kilometri pe an) si utilizeaza masina in principal in oras.

De ce? Acoperind un numar mic de kilometri in stil moderat, in principal in oras, nu putem folosi anvelope sezoniere pana nu isi pierd proprietatile. Aceste anvelope vor imbatrani mai repede. In plus, ar trebui luat in considerare faptul ca unele conditii pe care le intalnim in oras sunt relativ rar la un nivel extrem de conducere. Este mult mai bine sa inlocuiti un set de anvelope pentru toate anotimpurile dupa 4-5 ani si un kilometraj de, sa zicem, 40.000 km decat sa folositi doua seturi de anvelope sezoniere timp de 10 ani.

Datorita acestor caracteristici, anvelopele de 15 inch (sau 16 inchi) sunt cele mai frecvente pe piata de schimb pentru a se potrivi masinilor urbane si compacte.

Avantajele anvelopelor de vara

Cel mai mare avantaj al anvelopelor de vara in comparatie cu anvelopele all-season este performanta lor. Acesta este un argument incontestabil. Anvelopele sunt partea cea mai relevanta pentru siguranta echipamentului unei masini. Fiecare anvelopa este un compromis, dar compromisul pentru modelele all-season are o gama mai larga – combinand performantele cerute atat iarna, cat si vara.

Atunci cand comparati cele mai bune anvelope de vara cu cele mai bune anvelope multi-sezon in conditii de drum uscat si umed, anvelopele de vara sunt de neegalat. Acestea vor asigura o franare mai buna, o manevrabilitate si o tractiune mai bune, precum si niveluri mai ridicate de confort (si mai putin zgomot). De asemenea, veti folosi mai putin combustibil.

Un alt avantaj este ca anvelopele de vara dureaza mai mult decat modelele all season. Durabilitatea este un aspect al utilizarii care capata importanta, mai ales in ceea ce priveste kilometrajul ridicat. In plus, este dificil sa nu observam ca anvelopele pentru toate anotimpurile sunt mai scumpe decat anvelopele de vara similare de la acelasi producator.

De asemenea, ar trebui sa ne amintim ca, avand o masina de clasa medie sau superioara, este obligatoriu sa aveti anvelope de vara. Doar anvelopele de vara, pot face fata puterii si cerintelor mai mari ale vehiculelor moderne echipate cu motoare de capacitate mare.

Anvelope all season sau anvelope de sezon?

Alegeti anvelopele de vara, daca:

– aveti nevoie de un sentiment maxim de securitate,

– conduceti in principal in afara orasului sau in modul mixt (oras – traseu),

– conduceti mai mult de 5-6 mii de kilometri pe an,

– cautati anvelope rezistente,

– vreti ca anvelopele sa aiba un impact cat mai mic asupra consumului de combustibil,

– apreciati confortul si zgomotul redus al anvelopelor,

– aveti un stil dinamic de condus.

Alegeti anvelopele pentru toate anotimpurile, daca:

– conduceti in principal in oras,

– conduceti pana in 5-6 mii de kilometri pe an,

– conduceti tot anul cu anvelope de vara sau de iarna.

Source