În timp ce primăvara trecută majoritatea populației intra în lockdown, unii rămâneau în prima linie luptându-se cu situația. Printre ei, își merită precizat locul, companiile de Life Sciences. Deși probleme economice amenințau din umbră multe industrii și toată lumea reducea costuri pentru a menține echilibrul, companiile de Life Sciences au făcut opusul – și-au investit resursele în cercetare și software development. Acest fapt a condus în mod evident la noi inovații și mai ales, la producerea vaccinurilor într-un timp record. Evoluția industriei va continua cel mai probabil și în 2021 fiind prevăzute și alte inovații marcante în domeniu.

Virtual healthcare 

Una dintre cele mai importante schimbări continuă să fie servicile virtuale de sănătate. Potențialul acestora descoperit în condițiile de pandemie, continuă să aibă un mare impact în întreaga lume, mai ales pentru că oamenii își pot rezolva probleme sănătate de bază cu ajutorul platformelor speciale și aplicațiilor. Aceste noi servicii care au căpătat atenție și amploare în ultimul an, au potențialul de a multiplica capacitățile sistemului medical tradițional și de a crea noi ramuri de business în healthcare. Tehnologia s-a dovedit și de această dată a fi un real suport în îmbunătățirea managementului sănătății și crearea unei experiențe mai bune pentru pacient. Totodată, acest fapt a atras atenția investitorilor care se uită îndeaproape acum la companiile de software development care au expertiza necesară creării de noi soluții software pentru healthcare.

Inteligența artificială primește mai multă atenție

Inteligența artificială își face rolul remarcat, beneficiind de un context favorabil pentru integrare în serviciile de healthcare. Abilitățile de analiză avansată, automatizare, procesare a limbajului natural joacă un rol important în extinderea capacităților companiilor. Chiar și așa, valoarea ei este subevaluată. O mai bună valorificare s-ar putea produce în momentul introducerii ei la nivel organizațional, în toate departamentele. Având toate procesele interne digitalizate, integrarea AI în scopul colectării de informații și al îmbunătățirii serviciilor, ar fi mult mai simplă.

Corporații rivale leagă parteneriate

Un alt fenomen declanșat de contextul pandemiei este crearea de alianțe neașteptate între marile companii din domeniu. Lupta comună le-a oferit un motiv suficient de bun pentru a colabora la un alt nivel pentru binele suprem. Principalul obiectiv este găsirea celor mai bune soluții, chiar dacă asta înseamnă colaborarea cu o companie competitoare. Companiile de Life Sciences au fost forțate să admită că ar putea exista limite în ceea ce pot obține prin resurse proprii și doar prin fuziunea expertizei, cunoștințelor și tehnologiei cu alte companii, se pot crea cele mai bune soluții pentru viitorul healthcare.

O nouă fundație a industriei

Companiile de Life Sciences au făcut schimbări semnificative în procesele de creare de noi medicamente, în special vaccinuri, reducând semnificativ timpul alocat studiilor clinice și întregului lanț operațional, de la bază până la plasarea lor pe piață. Asta datorită noilor tehnologii utilizate care au permis obținerea de rezultate într-un timp mult mai scurt. Presiunea contextului a accelerat și acumularea de noi informații în domeniu care vor servi drept o nouă fundație pe care industria se va clădi în următorii ani. Un studiu recent realizat de McKinsey arată câteva direcții în care domeniul healthcare ar putea să se îndrepte ca un rezultat al efectelor pandemiei. Printre acestea se numără reforma întregului sistem, extinderea serviciilor medicale pentru orice categorie a populației și îngrijirea integrată. Întreaga nișă, de altfel, a dobândit o poziționare mai puternică în fața unor viitoare situații similare. 

Divizia AROBS Life Sciences colaborează de mai bine de 10 ani cu marile companii din domeniul e-pharma, dezvoltând soluții software atât pentru domeniul medical cât și pentru simplificarea studiilor clinice. Datorită tehnologiei procesul creării și eliberării unui nou medicament pe piață a fost redus ca timp și costuri cu până la 75%.

Compania AROBS este deja cunoscută ca fiind și un furnizor de soluții pentru companii care activează în domenii diverse de activitate precum fleet management cu soluții de monitorizare gps, soluții de optimizare a afacerilor și soluții de plăți contactless (MonePOS).

Source