Deşi regăsim online o mulţime de informaţii conform cărora oamenii se îndreaptă spre joburile remote, se pare că acesta nu este un trend actual. Dincolo de beneficiile pe care le au atunci când lucrează de acasă, mulţi abia aşteaptă reîntoarcerea la birou, pentru a interacţiona cu colegii.
Pentru tine, ca manager, acest lucru este o bucurie, deoarece avantajele unei bune relaţii intercolegiale sunt multiple. Importanţa nevoii de reconectare la echipă şi dorinţa de a petrece timp de calitate în timpul jobului, dar şi în afara acestuia, cu o mare parte dintre colegi, au stat la baza unei schimbări semnificative pe piaţa clădirilor de afaceri. Această nevoie de interacţiune a dus la crearea birourilor viitorului, spaţii de lucru ce ajută la îmbunătăţirea echilibrului dintre viaţa profesională şi cea personală.
Noi am creat un scurt ghid referitor la avantajele interacţiunii directe la job, cu soluţii pentru fiecare avantaj, ce te va ajuta în strategia ta managerială:
1. Productivitatea rezultată din interacțiune
Într-o perioadă în care companiile se întrec în pachete de beneficii tot mai atractive, iată că focusul angajaţilor este axat, pe relaţia intercolegială. Din studiul realizat recent de către Genesis Property, al cărui preşedinte este antreprenorul Liviu Tudor, reiese faptul că 53,4% din angajaţii intervievaţi consideră că interacţiunea cu colegii în afara orelor de program contribuie semnificativ la consolidarea echipei.
Pornind de la acest rezultat, nu trebuie decât să arunci o privire asupra spaţiului de lucru. Dacă acesta nu a mai fost actualizat de ceva timp, acum este momentul de a aduce o schimbare benefică. Poţi, eventual, să realizezi un mic sondaj pentru a afla ce anume își doreşte echipa ta de la mediul de lucru. Din fericire, aceasta este unul din cele mai simple lucruri pe care tu, ca manager, îl poţi gestiona.
1. Ai echipe mai unite
Pe lângă proiectele la care lucrează împreună, este nevoie de ceva ajutor pentru a dezvolta o relaţie armonioasă între membrii echipei tale. Pentru a petrece mai mult timp de calitate, noi îţi oferim o soluţie simplă: creează la birou inclusiv spații pentru socializare. Deşi încă mai există persoane ce consideră că acest lucru i-ar putea îndemna pe oamenii tăi să prelungească pauzele mai mult decât e necesar, efectul va fi exact pe dos. A constata faptul că tu, ca manager, doreşti să le creezi un mediu plăcut pentru a ajuta la dezvoltarea relaţiei interpersonale va fi un beneficiu pentru care toată lumea va fi recunoscătoare.
2. Brainstorming mai eficient. Rezolvi unele probleme mai rapid
Ședințele de brainstorming au câştigat tot mai mult teren în ultimii ani. Oamenii au învăţat să se exprime coerent pentru un grup mai mare de ascultători activi, să fie flexibili în implementarea soluţiilor găsite şi de a integra, cu uşurinţă, fiecare sugestie. Aşadar, pentru a ajuta acest proces să se dezvolte, soluţia este una foarte simplă: înființează săli speciale pentru întâlniri, meetinguri, coworking, brainstorming.
Crearea unui mediu plăcut, în care oamenii să se simtă bine şi în siguranţă, îi va ajuta să se exprime cu uşurinţă. Totodată, deşi este un mediu de business, integrarea naturii în designul ales pentru amenajarea sălilor de întâlnirea va aduce un plus de confort. Vei observa că oamenii se vor concentra cu mai mare uşurinţă, iar discuţiile vor fi constructive.
A fi manager înseamnă, mai presus de multe altele, să îţi construieşti şi să susţii o echipă puternică. Atunci când oamenii tăi se simt ca parte importantă a întregului, îţi vor răsplăti eforturile prin productivitate crescută şi, implicit, veţi avea cu toţii un mediu plăcut de lucru.