Sa detii un magazin online nu este tot ce trebuie sa faci pentru ca sa ai vanzari garantate. Pentru un site bun si bine optimizat, trebuie sa ai cateva cunostinte in domeniu si sa aloci timp si resursele necesare pentru a putea avea succes pe termen lung. Indiferent daca ai ales un site e-commerce pe o tema existenta sau ai apelat la un software pe comanda, sfaturile de mai jos te pot ajuta ca vizitatorii care ajung in magazinul tau online sa se transforme in clienti.
Stabileste clar care este publicul tau tinta
Nu este suficient doar sa ai niste produse pe care sa le pui pe site si sa astepti ca persoanele interesate sa intre si sa cumpere de la tine. Una dintre cele mai mari greseli pe care le poti face daca esti la inceput de drum in afacerea ta este sa nu tii cont de publicul tinta, adica de oamenii care sunt interesati in mod special de produsele tale.
Asadar, trebuie sa faci o cercetare mai amanuntita ca sa vezi de ce anume au nevoie cei care cauta produsele tale, ce solutii doresc mai exact si ce nu au gasit la concurenta. Va fi util sa afli si cum anume doresc sa interactioneze cu continutul online, dar si cu firma de unde fac cumparaturile online.
Optimizarea SEO
Chiar daca este vorba de un magazin online, nu trebuie sa uiti sa optimizezi SEO atat homepage-ul, cat si categoriile si alte sectiuni din site. Acest lucru te va ajuta sa apari printre primele pozitii in cautari, in functie de cuvintele cheie.
Experienta pe site – una simpla si usoara
Oricine isi doreste sa acceseze un site bine structurat atunci cand vrea sa faca niste cumparaturi online. Pentru asta este necesar sa lucrezi la site-ul tau si sa il gandesti cat mai simplu si intuitiv de accesat. Poti sa incepi cu meniul si cu categoriile de produse. Acestea trebuie sa fie bine structurate pentru ca vizitatorii de pe site sa poata gasi foarte usor ceea ce cauta, atat de pe desktop cat si de pe telefon.
Totodata, pretul si descrierile trebuie sa fie clare si vizibile si nu uita nici de filtru pe categorii, pentru ca unele persoane vor sa caute de exemplu, in ordine crescatoare dupa pret. Neavand aceasta functie, vor iesi de pe site fara sa cumpere ceva.
Nu uita nici de viteza de incarcare a site-ului. Cu cat o pagina se incarca mai greu, cu atat vizitatorii nu vor mai avea rabdare ca sa se incarce si renunta in a mai face o achizitie din aceasta cauza.
Simplifica procesul de cumparare – plata online
Sistemul de plata trebuie sa fie cat mai simplu si mai rapid si, desigur, sa functioneze impecabil. Exista persoane care fie nu se descurca sa faca plati prin transfer bancar, fie vor sa comande rapid si sa plateasca la fel de rapid, fara prea mari batai de cap. Asigura-te ca nu ai foarte multi pasi pana la plata online, ca se poate realiza in siguranta, plata in sine sa nu dureze mult si, totodata, sa nu ai erori de plata.
Ofera suport, raspunde rapid la intrebari si solicitari
Nimanui nu i-ar placea sa comande de pe un site care pare nesigur, abandonat, unde nu exista date de contact sau nu iti raspunde nimeni la solicitari. Asadar, asigura-te ca pui la dispozitia clientilor tai toate datele de contact incepand de la telefon, email, Facebook, WhatsApp si chiar si posibilitatea de un chat online in timp real.