Sfârșitul anului se apropie tot mai grăbit, iar acesta e un moment în care majoritatea antreprenorilor fac o retrospectivă asupra evoluției companiei în ultima perioadă. Totodată, e și momentul în care se fac planuri pentru anul următor, astfel încât business-ul să țină pasul cu modificările socio-economice, dar și cu alte companii concurente.
Distribuitorii și producătorii își vor îndrepta atenția către adoptarea tehnologiei, cum este SFA, adaptarea la canalele de cumpărare folosite de clienți, dar și către managementul eficient al bugetelor. Poate deja folosești un SFA software pentru echipa ta de agenți de vânzări și ai observat cât de mult a crescut productivitatea afacerii tale. Sau poate ai dezvoltat un sistem de livrare mai sustenabil, folosind un soft de optimizarea rutelor care reduce numărul de kilometri parcurși în timpul procesului de distribuție.
Oricum ar fi, tehnologia te va ajuta să transformi planurile în realitate într-un mod cât mai eficient, permițându-și să te focusezi mai mult pe progresul companiei tale. Iar pentru că vorbim de progres, trebuie să ai în vedere și trendurile viitoare. Astăzi, îți vom prezenta tendințele pe care specialiștii Forbes le-au subliniat ca fiind importante pentru creșterea afacerii în anul 2023.
Trei trenduri pentru colaborările B2B în 2023
Adaptarea la obiceiurile de cumpărare ale colaboratorilor tăi. Acesta este un element-cheie care poate contribui la fidelizarea clienților. Forrester recomandă să te asiguri că cerințele clienților sunt îndeplinite și că aceștia au parte de o experiență personalizată. Spre exemplu, poți să folosești datele despre istoricul comenzilor dintr-un soft SFA pentru a anticipa nevoile clienților. Astfel, vei fi pregătit cu stocuri suficiente și chiar cu oferte speciale.
Responsabilitatea socială. În prezent, este foarte important să ai în vedere ca în strategia ta să urmărești un scop prin care compania ta să aibă un impact vizibil asupra comunității. Nu doar că vei contribui la binele societății, ci vei construi o imagine de încredere pentru colaboratorii tăi.
Conexiunea cu clienții după momentul vânzării. Conform Forbes, mai bine de o treime de persoanele cu putere de decizie în domeniul B2B plănuiesc să investească bugete cu cel puțin 10% mai mari în interacțiunea cu clientul după vânzare.
Așadar, relația companiei tale cu colaboratorii, dar și cu întreaga comunitate vor influența evoluția afacerii tale în 2023. Iar dacă vrei să optimizezi performanțele echipei tale, nu uita că tehnologia va fi de partea ta indiferent de industria din care faci parte!