Pentru echipele de vânzări care consumă mult timp cu activități repetitive, performanțele la muncă pot deveni tot mai scăzute. De asemenea, nici interacțiunea cu clientul nu va fi mereu de calitate dacă agentul de vânzări este supus unui nivel de stres înalt, iar acesta este preocupat de activități de gestiune. Pentru a contribui la bunul mers al afacerilor, specialiștii în software development au realizat aplicații de tip SFA dedicate agenților de vânzări, dar și soluții de integrare ERP dedicate zonei de e-commerce.
Faptul că o bună parte din sarcinile angajaților pot fi automatizate este un real ajutor pentru menținerea productivității și reducerii nivelului de stres pe care îl resimt angajații din compania ta. Deși observi că aceștia sunt dedicați profesiei pe care au ales-o și pare că activitatea de vânzare e ceva obișnuit pentru ei, studiile arată că munca lor nu este tocmai floare la ureche.
Fiecare departament dintr-un business are provocările ei, iar unul dintre acestea este și cel de vânzări unde presiunea pentru atingerea obiectivelor este mai mare decât ai crede. Dacă te-ai întrebat vreodată cum pot coexista pasiunea și stresul, îți vei răspunde (chiar și parțial) la această întrebare dacă parcurgi rândurile de mai jos.
Pasiunea transformată în job nu înseamnă mai puțin stres
Un studiu recent realizat în SUA de Deloitte a arătat deși 87% dintre participanți au răspuns că sunt pasionați de jobul actual, 64% resimt frecvent stresul la muncă. De asemenea, 91% dintre respondenți au confirmat că o doză excesivă de stres sau frustrări le influențează calitatea muncii în mod negativ.
În mare parte din cazuri, mai exact 83%, burnoutul generat de locul de muncă afectează relațiile interpersonale chiar și în afara contextului profesional. Stările de oboseală și epuizare sunt generate de mai mulți factori, care uneori sunt mai puternici decât pasiunea pentru muncă.
Care sunt factorii care favorizează stresul în domeniul vânzărilor?
Conform Hubspot, există o presiune specifică vânzărilor, indiferent de industria despre care vorbim. În primul rând, aceasta vine din necesitatea de a îndeplini un anumit target de vânzări, care dacă nu e adaptat la condițiile de pe piață, poate transforma experiența agentului de vânzări într-o povară.
În același timp, îndeplinirea targetului influențează și veniturile individuale când vorbim de planuri salariale bazate pe procentajele din vânzări. Aceasta poate fi încă o cauză de îngrijorare pentru membrii echipei care, în unele luni, întâmpină dificultăți în atingerea obiectivelor.
Alte provocări care fac munca agenților dificilă sunt momentele în care potențialii clienți refuză ofertele. Chiar dacă refuzurile sunt firești, în anumite contexte pot fi mai dificil de trecut cu vederea și pot stârni noi îngrijorări cu privire la îndeplinirea obiectivelor.
Acum e mai ușor să ai grijă de echipa ta de vânzări cu Optimall SFA
E bine să verifici periodic starea echipei de vânzări, dar și a fiecărui membru, pentru a te asigura că obiectivele acestora sunt planificate realist, iar angajații au resurse necesare pentru a le îndeplini. Un program mai aerisit poate contribui la menținerea productivității. Conform unei analize Forbes, din 720 de agenți de vânzări, 64% au declarat că își petrec timpul cu sarcini ce nu generează venituri și le consumă timpul.
Oferă mai multe oportunități angajaților tăi și digitalizează-ți afacerea cu Optimall SFA! Vei automatiza o mare parte dintre sarcini, printre care transmiterea planificării vizitelor, a detaliilor despre prețuri și produse dar și înregistrarea încasărilor. Echipa ta îți va mulțumi, iar tu vei contribui la bunăstarea angajaților și a întregii companii!
Contactează-ne să personalizăm soluția pentru afacerea ta pe adresa de e-mail [email protected] sau la numărul de telefon 0748 158 881!