Ministerul Sportului pregăteste o nouă Lege a Sportului, în acord cu Strategia Națională pentru Sport. Din informațiile AS47, acestea vor fi adoptate cel târziu în luna aprilie-mai, iar noua Lege a Sportului va fi trimisă Parlamentului după adoptarea sa în Guvernul României.
Șefii CSA Steaua București și responsabilii din Ministerul Apărării Naționale trebuie să înţeleagă că noua Lege a Sportului pregătită de Ministerul Sportului este prilejul perfect pentru modificarea acelor norme care, în prezent, nu permit cluburilor de drept public să fie membre în Liga Profesionista de Fotbal LPF.
CSA Steaua București și MApN sunt datoare să asculte dorințele suporterilor Stelei și să facă toate demersurile legale posibile pentru modificarea Legii Sportului astfel încât Secția de Fotbal a clubului STEAUA să obțină dreptul firesc și natural de juca în Liga I – competiție organizată de LPF. Echipa de fotbal a CSA STEAUA participă azi fără probleme în toate competițiile Federația Română de Fotbal (Liga III, Liga II și Cupa României), dar este discriminată de o Lege a Sportului depășită, învechită și bazată pe o minciună uriașă. O lege care îi interzice accesul în Liga 1 – LPF.
Locul Stelei în Liga 1 este ocupat astăzi de o clonă înființată în anul 2003 și înscrisă direct în Liga 1 cu complicitatea șefilor FRF și LPF de la acea vreme. Justiția din România s-a pronunțat definitiv în procesele privind marca și numele STEAUA. CSA Steaua nu și-a cedat niciodată marca, numele sau palmaresul istoric. În ciuda propagandei mizerabile și a manipulărilor unei prese aservite care calcă în picioare deciziile definitive ale Justiției, SC FC Fcsb SA nu a fost, nu este și nu va fi NICIODATĂ adevărata Steaua București, clubul înființat de Armata Română în iunie 1947. FC Fcsb nu este nici măcar AFC Steaua, nu a preluat nici măcar marca sau palmaresul AFC-ului (1998-2003), acesta fiind un alt adevăr indiscutabil demonstrat în Justiție.
Poziția UEFA, obținută recent de AS47, a demontat DEFINITIV manipularea mizerabilă potrivit căreia forul continental ar interzice cluburile deținute sau finanțate de stat.
UEFA a explicat clar că NU EXISTĂ și NU IMPUNE NICIO REGULĂ DE LICENȚIERE A CLUBURILOR PRIN CARE SĂ INTERZICĂ CLUBURILE DEŢINUTE DE STAT.
“There is NOTHING in the UEFA club licensing regulations forbidding state ownership”.
Legea Sportului de azi, adoptată în anul 2000, s-a bazat tocmai pe acest fake-news mizerabil. Această Lege a avut la bază o mega-manipulare de care au profitat la acea vreme infractori de cea mai joasă speță – mafioții care au distrus fotbalul românesc au reușit (cu ajutorul unui articol din Lege) să fure cu japca sau să cloneze, astfel, secțiile de Fotbal ale marilor cluburi istorice.
UEFA a făcut lumină: nu a existat NICIODATĂ vreo așa-zisă “Directivă UEFA” prin care forul continental să ceară/impună excluderea cluburilor deținute de Stat din competițiile interne naționale.
În contextul poziției clare a UEFA și în așteptarea noii Legi a Sportului pregătite de Ministerul Sportului, AS47 solicită ferm conducerii CSA Steaua și responsabililor din MApN să depună toate eforturile legale pentru modificarea/completarea Legii astfel încât cluburile de drept public să poată participa în competițiile organizate de LPF.
Cu excepția Fotbalului, toate celelalte Secții sportive ale cluburilor de drept public (CSA Steaua, CS Dinamo, CS Rapid, CSM Bucuresti etc.) participă fără nicio restricție în primele Ligi Naționale și în competițiile europene. De exemplu: echipa de Polo a CSA Steaua joacă la cel mai înalt nivel în LEN Champions League; echipele de handbal ale CS Dinamo sau CSM București joacă în grupele EHF Champions League.
CSA Steaua, Ministerul Sportului, MApN și parlamentarii din Comisiile pentru Sport au datoria morală de a îndrepta această nedreptate istorică prin care cluburile de drept public au fost interzise/excluse din Liga 1 sub pretextul unei minciuni promovate de mass-media ca adevăr absolut la finalul anilor ’90.
AS47 atenționează Ministerul Sportului că Articolul 31 din Legea Sportului a devenit în prezent unul golit de sens pentru autoritățile locale, pentru Primăriile și Consiliile Județene, care dețin și finanțează cluburi de drept public.
În practică, autoritățile locale au găsit o soluție pentru a fenta și a dribla acest articol din Lege. Primăriile și Consiliile Județene înființează Asociații sau Societăți Comerciale pe acțiuni, dar în aceste noi-entități intră ca acționari majoritari tot Primăriile și Consiliile Județene sau alte Societăți Comerciale din subordinea directă a acestora. Astfel, secțiile de fotbal rupte din cluburile de drept public depind în realitate 100% de finanțarea autorităților locale și se află în subordinea directă a acestora. Această metodă de a dribla legea este folosită azi de majoritatea cluburilor finanțate de Primării și Consilii Județene. Exemple: Campionii FC Argeș, FC Brașov Steagul Renaște, AS FC Buzău, FC Voluntari, Poli Iaşi etc.
Ne întrebăm, retoric, de ce mai e nevoie de aceste inginerii juridice la limita legii prin care echipele de fotbal își pierd identitatea istorică, dacă aceste Societăți Comerciale rămân în practică sub conducerea directă a factorilor politici, iar existența lor depinde exclusiv de finanțarea din bugetele locale acordată de Primării și Consilii Județene?