Departamentul de resurse umane menține compania organizată și o ajută să evolueze. Responsabilitățile includ:
– recrutarea noilor angajați (postarea anunțurilor de job-uri, selecția candidaților, desfășurarea interviurilor etc);
– retenția angajaților (prin organizarea de training-uri, oferirea posibilității de a participa la cursuri și alte beneficii extrasalariale);
– oferirea programelor de training pentru noii angajați;
– comunicare internă (menține legătura dintre angajați și angajatori, facilitează rezolvarea conflictelor de la locul de muncă);
– stabilirea grilei de salarizare;
– eliberarea documentelor solicitate de angajați (sau foști angajați);
– realizarea documentelor contabile ce țin de plata salariilor
Având în vedere diversitatea sarcinilor și importanța acestora, este clar că cei care lucrează în HR au nevoie să fie foarte organizați. Din păcate, cu cât o companie este mai mare, cu atât este mai greu să gestioneze situația. Astfel, procesele din cadrul departamentului ar trebui să primească tot sprijinul pentru a fi realizate corespunzător. O soluție în acest sens o reprezintă soft-urile specializate.
Beneficiile unui software pentru resurse umane
Un software online pentru departamentul de HR eficientizează modul de lucru, având numeroase beneficii. În primul rând, aceste programe se bazează pe automatizare. Aceasta este extrem de utilă în special în cazul activităților repetitive precum administrarea de personal, pontajul și salarizarea.
Un exemplu concret îl reprezintă numărul de zile de concediu rămase. Deseori, angajații nu țin minte exact câte zile libere și-au luat deja și sunt nevoiți să contacteze departamentul de HR, care face calculul. Prin intermediul unui soft, angajații pot verifica singuri această informație, economisind timp prețios.
Apoi, centralizarea datelor vine de asemenea cu beneficii. Analizarea acestora este mai facilă și se economisește din nou timp. O bază de date bine pusă la punct permite afacerii să fie mai organizată, cu efecte pozitive atât pe termen scurt, cât și pe termen lung.
Desigur, nu trebuie să uităm de îmbunătățirea comunicării dintre departamente. Organigrama companiei poate fi accesată de oricine, iar angajații vor știi întotdeauna cu cine trebuie să discute în caz că au vreo nevoie sau nelămurire.
Un modul de Intranet, de exemplu, este o soluție utilă pentru orice companie. Acesta îmbunătățește colaborarea dintre angajați, crește controlul asupra informațiilor interne și cuprinde proceduri și politici internet.
Prin intermediul său se pot realiza o mulțime de lucruri:
– spațiul de stocare al documentelor este redus;
– oferă disponibilitatea sălilor de ședință și calendar;
– poate integra aplicații precum virtual whiteboards, conferințe web sau mesagerie instant;
– organizează informațiile fiecărui departament;
– ajută angajații prin platforma de e-market, de postare anunțuri personale
Intranetul nu prezintă riscuri de securitate, putând fi accesat doar de utilizatorii locali. Mai mult, aceștia nu trebuie să fie conectați la Internet pentru a intra în această rețea privată.
Având o interfață prietenoasă, soft-urile pentru companii sunt ușor de utilizat de către toți angajații. În plus, sunt configurabile, putând fi adaptate la nevoile firmei.
Tehnologia ne permite să automatizăm sarcinile repetitive astfel încât să mărim productivitatea și eficiența. Digitalizarea departamentului de resurse umane ajută companiile să economisească timp, să se dezvolte mai rapid și să mențină energia personalului la cote maxime.