O experienta de utilizare buna este vitala pentru orice site web. Astfel, un site va fi mai usor de utilizat, va fi eficient si va oferi utilizatorului continut semnificativ si complex pe tot parcursul vizitei sale.
Pe de alta parte, o experienta slaba a utilizatorului poate compromite toate celelalte eforturi. Iata cateva indicii care arata ca site-ul dumneavoastra nu ofera o experienta placuta utilizatorilor, fie ca vorbim de crearea unui magazin online sau de creare site prezentare.
1. Navigare confuza
Daca layout-ul si navigarea pe site nu sunt clare si usor de utilizat, atunci acest lucru ii va deruta pe utilizatori si ii va frustra, pentru ca nu vor gasi usor ceea ce cauta. Prin urmare, ei vor parasi mai repede pagina dumneavoastra si nu vor continua traseul normal, astfel incat sa ajunga pana la conversie si sa va aduca venituri.
2. Prea multe pop-up-uri
Nu faceti greseala de a va napusti asupra utilizatorilor cu o multime de ferestre. Multe site-uri web folosesc prea multe pop-up-uri si forteaza utilizatorii sa faca ceva – sa se inregistreze la un newsletter, sa adauge un produs in cos, sa se inscrie la notificari frecvente, sa le aprecieze pagina de facebook etc.
In cele din urma, fortarea utilizatorilor prin toate aceste ferestre pop-up va duce automat la abandonarea site-ului mult prea devreme. Desi veti dori sa cresteti conversiile sau sa va extindeti baza de date, efectul va fi invers. Utilizatorii se vor simti agasati si vor parasi site-ul, orientandu-se spre concurenta.
3. O experienta de utilizare prea sofisticata
Sunt proprietari de site-uri care vor sa fie pionieri pe anumite functionalitati, sa-si modernizeze site-ul cu tot felul de trucuri si animatii, ca sa poate fi considerati unici si creativi. Totusi, aceste lucruri pot face ca experienta utilizatorului sa fie prea complicata. In definitiv, tot ceea ce isi doreste utilizatorul este o interfata simpla si rapida. Aceasta este cea mai usoara cale de a castiga clienti si de a bifa conversii.
4. Lipsa informatiilor vitale
Cand un utilizator ajunge pe site-ul dumneavoastra, se poate ca el sa doreasca sa va contacteze pentru a primi mai multe informatii. Daca datele de contact lipsesc, potentialul client isi va pierde increderea in site si cel mai probabil va parasi pagina.
Prin urmare, asigurati-va ca includeti toate informatiile esentiale in site – numere de telefon, adresa, detalii despre contact etc. Daca vindeti produse sau servicii, oferiti descrieri cat mai ample pentru acestea.
5. Prea multe informatii
Un site trebuie sa fie curat, clar si bine organizat, asa incat utilizatorii sa poata gasi usor ceea ce cauta, fara sa fie distrasi. Prea multa informatie, organizata nepotrivit, duce automat la frustrarea utilizatorului si in cel din urma la pierderea acestuia.
In loc sa-l introduceti si sa-l lasati abandonat in hatisurile prea multor informatii, este de preferat sa sistematizati informatiile cat mai bine, pentru ca utilizatorul sa se simta in control, sa gaseasca rapid ceea ce are nevoie si sa-si dea seama daca un produs sau un serviciu este ceea ce ii trebuie.
In fine, daca sunteti prea concentrat pe vanzari, tindeti sa pierdeti utilizatorii. Promovarea excesiva nu este niciodata un lucru bun, desi scopul principal al unui site poate fi acela de a vinde. Faceti acest lucru intr-un mod diplomat si cu limita. Pentru a evita toate greselile de mai sus si pentru a implementa multe practici bune in construirea unui site, contactati PMV Media, agentie creare site prezentare.