Înainte de a alege un anumit program de Business Intelligence pentru nevoile de analiză a firmei voastre, trebuie să înțelegeți cum funcționează aceste software-uri, în ce fel diferă unele de altele și valoarea pe care o poate aduce afacerii dvs.
Pe măsură ce a crescut interesul pentru construirea unei baze de date moderne, la fel au crescut și opțiunile instrumentelor de business intelligence care să gestioneze această bază de date. Uneori, chiar și alegerea unui program care să se potrivească cu nevoile de analiză a datelor din firma voastră poate părea la fel de complicată ca și implementarea lui.
Ce este un instrument de business intelligence?
Un instrument de Business Intelligence (BI) – cunoscut și ca instrument de analiză – este un software de vizualizare a datelor, utilizat în scopul realizării de rapoarte și analize. Tablourile de bord (dashboard-urile) și rapoartele utilizate în mod obișnuit pentru analiza de zi cu zi a valorilor cheie și a indicatorilor sunt exemple de instrumente de Business Intelligence.
Înainte de a selecta un instrument BI potrivit pentru mediul vostru de afaceri, trebuie să înțelegeți cum funcționează (sau nu funcționează), ce este necesar pentru a-l implementa și cum va ajuta compania dvs. să îndeplinească obiectivele de afaceri.
Situații concrete în care folosiți instrumente BI
Pentru a alege mai ușor un soft de Business Intelligence, gândiți-vă cine din cadrul companiei îl va folosi și modalitățile prin care angajații îl vor folosi. Iată câteva cazuri de utilizare obișnuite de luat în considerare:
• Rapoarte: realizarea de rapoarte la nivelul unei firme este definită în mod obișnuit ca o analiză care se întinde pe mai multe unități de afaceri din cadrul firmei dvs. (de exemplu, vânzări, marketing și finanțe) în scopul raportării interne. De obicei, aceasta implică o desfășurare mai largă între mai mulți utilizatori de afaceri, surse de date și așteptarea ca utilizatorii să folosească programul de analiză a datelor pentru analiza lor de zi cu zi.
Dacă analiza la nivelul datelor din companie și cerințele dvs. se concentrează pe rapoarte tradiționale, atunci programele Qlik, Tableau și Power BI sunt soluția perfectă. Acestea au longevitate pe piață pe platformele lor și capabilități solide în cloud, iar feedback-ul din partea clienților este unul pozitiv.
• Abordare hibridă: adesea companiile vor alege să își construiască soluțiile în întregime pe o singură platformă de furnizor (de exemplu, tot pachetul Microsoft). Cu toate acestea, baze hibride sau moderne de date (de exemplu, FiveTran / dbt / Snowflake) au crescut din ce în ce mai mult în popularitate.
Abordările hibride pentru a construi o bază de date modernă se pretează software-ului de Business Intelligence care este construit pentru a nu te limita la o anumită platformă de furnizor. În mod obișnuit, vedem instrumente precum Looker și Sisense care se potrivesc incredibil de bine cu această nișă. Ambele instrumente sunt poziționate pentru a se încadra bine într-o platformă modernă de date și sunt excelente pentru analize self-service, analize ghidate și analize încorporate.
• Analize încorporate: analizele încorporate plasează analiza la momentul necesar – în interiorul unui flux de lucru sau al unei aplicații – și face posibil ca angajații dvs. să ia măsuri imediate fără a fi nevoie să părăsească aplicația.
Dacă vă concentrați asupra analizelor încorporate sau infuzate, un vizionar precum Sisense sau un jucător de nișă precum AWS QuickSight sunt potrivți. Aceste două instrumente sunt jucători majori în spațiul de analiză încorporată, dar pot funcționa bine și într-un cadru tradițional de rapoarte a întreprinderii.