Acest articol se adreseaza tuturor antreprenorilor si administratorilor din domeniul serviciilor de traduceri. Veti vedea de aceasta data cum se urmareste si cum se obtine profitul in biroul tau de traduceri. Vom discuta acum despre profit, pentru ca acesta reprezinta scopul final al oricarei activitati economice. Trebuie inteles inainte de toate ce inseamna ideea de profit intr-o agentie de traduceri. Spre exemplu: Daca biroul de traduceri va obtine profit de 100 de euro, nu inseamna ca afacerea este profitabila.
In randurile de mai jos, vom vedea cum poate obtine profit biroul tau de traduceri si ce inseamna o afacere de traduceri profitabila…
Cum poate obtine profit biroul tau de traduceri?
In primul rand, va trebui sa intelegem ce inseamna profitul pentru un birou de traduceri. Vom incepe prin a spune care este valoarea pietei, iar apoi vom intelege ce inseamna ca agentia de traduceri sa devina o afacere profitabila.
Domeniul de traduceri din Romania are o valoare estimata la 18 milioane de euro. Deci, un punct de lucru in domeniul traducerilor nu va putea ajunge niciodata la o cifra de afaceri sau la un profit de un milion de euro. Va trebui implicat mai mult efort pentru a ajunge la acest plafon. SI totusi, ce inseamna ca un birou de traduceri sa fie profitabil?
Cand se poate spune ca biroul de traduceri este o afacere profitabila?
Se va putea spune ca aveti profit in momentul in care agentia dumneavoastra de traduceri a ajuns la nivelul de 3500 de euro pe luna. Atunci cand biroul de traduceri a ajuns la acel plafon, se poate spune ca afacerea este profitabila pentru acel punct de lucru.
Mai departe, vom vedea cum se poate atinge acest nivel al profitului.
Cum se poate obtine profit intr-un birou de traduceri?
Primul si cel mai important element este promovarea online. Stim ca agentiile de traduceri nu isi pot permite bugete de marketing pentru televizor si radio. De aceea, mediul online poate fi folosit ca si mijloc de promovare atat de companiile mari, cat si de cele mici. Va trebui sa va rezervati un procent din cifra de afaceri, care sa fie destinat doar pentru acest scop. Imaginati-va ca va trebui sa va stabiliti bugetul si pentru acest cost, la fel cum o faceti si pentru cheltuielile de executie.
Fiecare administrator sau manager al unei agentii de traduceri va trebui sa inteleaga importanta promovarii. De foarte multe ori, acest proces devine vital, fata de restul actiunilor din firma. Promovarea online aduce clienti si permite dezvoltarea afacerii dumneavoastra.
Care sunt canalele prin care se poate promova o agentie de traduceri?
Serviciile de traduceri au avut succes pana acum, doar prin doua metode de promovare onine: Optimizare seo si Google Adwords. Fiecare din cele doua promit in prezent clienti. Aceste doua metode de promovare au mai fost testate de catre alte agentii de traduceri. Restul modalitatilor de marketin online nu au avut acelasi ROI. Din aceasta cauza, rezultatele pentru alte metode de promovare au intarziat sa apara sau nu au aparut deloc.
Organizati cat mai bine activitatea agentiei de traduceri
Daca nu va permiteti un coordonator, care sa administreze activitatea agentiei de traduceri, incercati dumneavoastra sa deveniti unul. Managementul societatii este primul element economic, pe care va trebui sa il invatati. Pentru a deveni un manager si un coordonator cat mai bun, va trebui sa faceti foarte multe cursuri de pregatire. Trebuie sa intelegeti ca marea majoritate a birourilor de traduceri sunt concepute de fosti traducatori. Daca veti dori ca activitatea biroului de traduceri sa creasca, va trebui sa depasiti nivelul de traducator.
Va va ajuta extrem de mult daca veti face cursuri de management si marketing. In acest fel, veti putea deveni mult mai constient atunci cand va gestionati activitatea proprie.
Cat timp va trebui sa studiez managementul, pentru a-mi putea gestiona activitatea biroului de traduceri?
Nu trebuie sa faceti o facultate de profil. Cu toate acestea, un curs experimentat intins pe o perioada de 3 luni, ar fi de ajuns pentru ce aveti dumneavoastra nevoie. De asemeni, va fi extrem de folositor daca veti face si un curs de marketing. In acest fel, dumneavoastra ca si client, veti stii pentru ce platiti atunci cand va promovati afacerea.
Acesta a fost articolul nostru. Ati vazut de aceasta data cum poti obtine profit in biroul tau de traduceri. Multumim ca ati ajuns cu noi pana la sfarsit!