SEO este cea mai viabila si rentabila modalitate de promovare si de a atrage clienti in momentele cheie si va îmbunătăți cu siguranță capacitatea de căutare și vizibilitatea generală a unui website, dar ce altă valoare reală oferă?
De ce crește importanța SEO în acest fel?
Urmatoarele 6 motive ar trebui să ofere o oarecare claritate, indiferent de industria sau dimensiunea afacerii, cu privire la motivele pentru care acestea au nevoie de SEO pentru a-și duce brandul la nivelul următor.
1. Traficul organic este de cele mai multe ori sursa principala de vizite pe un website
Traficul organic reprezinta o parte importanta a performanței site-ului web al majorității businessului și o componentă critică in engagement-ul vizitatorilor si a convertirii lor in clienti.Google deține o parte semnificativ mai mare din piata motoarelor de căutare in comparatie cu concurenții sai: Yahoo, Bing, Baidu, Yandex etc. Asta nu inseamna ca alte motoare de cautare nu contribuie la cresterea vizibilitatii in online a unui website, ci ca va genera de regula mai mult trafic organic, fiind lider de piata. Google, fiind cel mai vizitat site web din lume, se întâmplă să fie și cel mai popular provider de e-mail la nivel global, cu peste 1 miliard de utilizatori.
YouTube este al doilea cel mai mare motor de căutare, peste 2 miliarde de oameni accesandu-l cel puțin o dată pe lună.Știm cu siguranta ca majoritatea oamenilor cu acces la internet vizitează Google cel puțin o dată pe zi pentru a obține informații. A avea vizibilitate ca si brand pe Google și pe alte motoare de căutare va reprezenta mereu un factor de incredere. Un SEO de calitate și un site web de înaltă calitate va duce brandul in directia dorita.
2. SEO construieste incredere & credibilitate
Scopul oricărui SEO experimentat este de a stabili o bază solidă pentru un site web atractiv, cu o experienta a utilizatorilor facila, care să fie ușor de descoperit în motoarele de căutare, datorită încrederii și credibilității brandului și a proprietăților sale digitale.Exista multa elemente care contribuie la stabilirea unui rank inalt pe motoarele de cautare cum este Google. In plus, fata de factorii mentionati mai sus, mai sunt importante urmatoarele aspecte:
* Linkuri naturale
* Comportament pozitiv al utilizatorului
* Machine-learning
* Elemente on-page si de continut optimizate
Stabilirea autoritatii in motoarele de cautare va aduce mai multe beneficii pentru un brand in comparatie cu celelalte forme de optimizari digitale. O problema ar fi ca stabilirea autoritatii dureaza – este imposibil sa construiesti credibilitate peste noapte. Aceasta se castiga si se construieste in timp. Respectarea guideline-urilor Google E-A-T este esential pentru a asigura rezultate de succes. Stabilirea unui brand ca autoritate necesita rabdare, efort si angajament si se bazeaza pe oferirea unui produs sau serviciu valoros si de calitate.
3. SEO este cea mai buna metoda pentru a intelege vocea consumatorilor
De la înțelegerea schimbărilor macro-pietei până la înțelegerea intenției consumatorilor în detaliu, SEO ne spune ce vor și de ce au nevoie clienții. Datele si formatele SEO ne ofera semnale clare de intentie si de comportament al utilizatorilor.
Acest lucru se intampla in multe moduri:
* Date din istoricul cautarilor
* Analiza SERP
* Date de analiza si informatii AI
4. Un SEO bun inseamna si o experienta mai buna a utilizatorului
Experiența utilizatorului a devenit prioritatea numărul unu a fiecărui specialist in marketing. Toată lumea își dorește clasamente mai bune și promovari organice prin vizibilitate maximă. Cu toate acestea, puțini sunt cei care realizează că experiența optimă a utilizatorului este o parte importantă pentru a ajunge acolo.
Google a învățat cum să interpreteze o experiență bună sau nefavorabilă a utilizatorului, iar o experiență pozitivă a devenit un element esențial pentru succesul unui site web.Actualizarea Google privind experiența paginilor este un lucru la care comercianții din toate industriile vor trebui să adere și face parte din atenția pe care o acordă de mult timp experienței clienților. Clienții știu ce își doresc. Dacă nu găsesc, performanța va avea de suferit.
Un exemplu clar de construire a unei experiențe solide pentru utilizator este modul în care Google a devenit din ce în ce mai mult un motor de răspunsuri care oferă datele căutate direct în SERP (paginile de rezultate ale motoarelor de căutare).Intenția este de a oferi utilizatorilor informațiile pe care le caută cu mai puține click-uri, rapid și ușor. Un SEO de calitate încorporează o experiență pozitivă pentru utilizator, valorificând-o în favoarea unui brand.
5. SEO local inseamna o crestere a engagementului, a traficului si a conversiilor
Odată cu cresterea accelerata a traficului mobil, căutarea locală a devenit o parte fundamentală a succesului businessurilor mici și mijlocii.SEO local are ca scop optimizarea proprietăților tale digitale pentru o anumita zona geografica, astfel încât oamenii să poată găsi businessul rapid și ușor, punându-i cu un pas mai aproape de o tranzacție.Optimizările la nivel local se concentrează pe anumite cartiere, orașe, judete, regiuni și chiar tari unde se stabileste un mediu viabil pentru promovarea unui brand la nivel local.
Prin agentii seo, specialistii fac acest lucru prin optimizarea site-ului web al brandului și a conținutului acestuia, inclusiv a citărilor locale și a backlink-urilor, precum și a listărilor regionale relevante pentru locația și sectorul de afaceri din care face parte un brand.Pentru a promova implicarea la nivel local, profesioniștii SEO ar trebui să optimizeze, pentru început, panoul Knowledge Graph al unui brand, listarea pe Google, actualizarea sectiunii My Business și profilurile sale de social media.De asemenea, ar trebui să se pună accent pe recenziile utilizatorilor pe Google, precum și pe alte site-uri de recenzii precum Yelp, în funcție de sectorul de activitate.
6. Impactul SEO asupra ciclului de cumparare
Research-ul devine un element critic al SEO si importanta research-ului in timp real este in crestere. Utilizarea tacticilor SEO pentru a transmite mesaje cu privire la oferte atractive, produse și servicii revoluționare, precum și importanța și fiabilitatea ofertei pentru cliențil va schimba totul. In acelasi timp, va avea, fara indoiala, un impact pozitiv asupra ciclului de cumparare, atunci cand se face corect. Brandurile trebuie să fie vizibile în locurile în care oamenii au nevoie de ele pentru a se crea o conexiune valoroasă. SEO local îmbunătățește această vizibilitate și permite potențialilor clienți să găsească produsele pe website-ul tau.
SEO va fi mereu prezent
Consumatorii vor cauta mereu produse si servicii in online, iar brandurile vor vrea sa gaseasca o metoda convenabila pentru a fi vizibile.In timp ce rolul SEO si strategiile folosite se pot schimba, noi cai se deschid in mod constant prin diferite puncte de intrare, cum ar fi prin voce, aplicatii, dispozitive purtabile si Internetul obiectelor.
Concluzie
Rolul SEO s-a extins semnificativ in ultimii ani.In mod special. SEO ii ajuta pe consumatori atunci cand au nevoie, iar implementarea unui SEO calitativ si de incredere pe website-ul si proprietarile digitale ale unui brand, va aduce beneficii brandurilor si eforturilor lor de marketing.
SEO vine cu multe provocari, dar oportunitatile pe care le aduce ajuta la succesul viitor pentru orice tip de afacere si sunt critice pentru prezenta online a unui brand acum si pe viitor.