Sistemele de plăţi contactless au în spate tehnologia NFC sau RFID care se regăseşte în cardurile de credit şi de debit, în brelocuri, ceasuri şi diverse alte accesorii. Tranzacţiile sunt activate prin sisteme precum Apple Pay, Samsung Pay, Google Pay sau alte aplicaţii mobile bancare care acceptă plăți contactless. Întrucât metoda are câteva beneficii atractive, se estimează că în următorii cinci ani, mai bine de jumătate dintre tranzacţii vor fi realizate în acest mod.
Creşte viteza tranzacţiilor şi se reduce timpul de aşteptare
Plăţile contactless la mPOS pot dura maximum 15 secunde, fiind de două ori mai rapide decât cele prin card. Întrucât necesita procesări mai puţine şi nu implică manipularea numerarului, tranzacţiile contactless sunt finalizate mai repede, elimină timpul de aşteptare şi cozile şi pot creşte cifra de afaceri a unei firme.
Creşte nivelul de securitate
Întrucât plăţile contactless necesită doar apropierea cardului de cititor, riscul de fraude şi furt pare mai mare, însă nu este deloc aşa. Acestea au încorporată o protecţie care împiedică dublarea accidentală a tranzacţiilor, iar detaliile şi informaţiile cardului nu pot fi decriptate dacă sunt interceptate. De asemenea, există o limită de plată care se poate stabili la o valoare mică şi care te protejează de tranzacţiile mari şi neautorizate.
Plăţile sunt facile
Tehnologia NFC a cititoarelor contactless permite realizarea plăţilor prin carduri, telefoane, ceasuri sau alte accesorii. Lansarea în 2014 a sistemului de plată Apple Pay a permis utilizatorilor să facă plăţi fără card, folosind telefonul. De atunci, tehnologia a evoluat continuu, permiţând în prezent plata prin Apple Watch sau direct prin portofel, fără a mai scoate cardul. Toate aceste lucruri uşurează considerabil procesul de plată.
Ajută la dezvoltarea afacerilor
Deoarece tranzacţiile sunt mai rapide, mai sigure şi mai facile, clienţii au o experienţă de plată mai bună, lucru care se poate vedea în creşterea cifrei de afaceri. Pentru că nu sunt limitaţi la un anumit numerar pe care îl au la ei, clienţii abandonează mai rar coşul de cumpărături. În plus, pentru că plata este mai rapidă şi fără chitanţe, se reduce timpul de aşteptare la casă şi cresc vânzările.