Pandemia a fortat majoritatea companiilor sa isi trimita angajatii sa lucreze de acasa, iar acest mod de lucru a devenit pentru multi dintre ei mult mai atragator. Prin urmare, nu este de mirare ca munca de la distanta si job-urile remote sunt din ce in ce mai cautate.
Pentru a evita fluctuatiile de personal, profesionistii din departamentul resurse umane trebuie sa tina cont de faptul ca joburile online necesita abilitati speciale pe care trebuie sa le identifice in timpul procesului de recrutare. Vom vedea in continuare care sunt provocarile cu care vine munca de la distanta si ce abilitati sunt necesare pentru a le face fata cu succes.
Independenta si capacitate de organizare
Trebuie avut in vedere ca munca remote poate insemna productivitate neintrerupta, dar si momente lungi de singuratate, fara conversatii cu colegii, distrageri sau ajutor rapid in situatiile dificile. Colaborarea are loc prin ecranul unui computer si necesita un anumit nivel de independenta si capacitate de organizare.
Munca de acasa ofera angajatilor mai multa libertate, ii scuteste de naveta si de necesitatea de a purta tinute office. In vreme ce unii candidati considera acest lucru un avantaj, altii il percep ca pe un real discomfort. Primii sunt cei independenti care se vor bucura de ideea de a nu fi deranjati de colegi sacaitori si sunt capabili sa se organizeze eficient. Ceilalti sunt de obicei cei care nu agreeaza ideea de a lucra singuri si care nu se pot organiza pentru a fi eficienti.
Capacitatea de a colabora cu cei din jur cand este necesar
Companiile apreciaza angajatii independenti care nu au nevoie de ajutor pentru a-si face singuri treaba. Acestia pot deveni repede eficienti, dar si foarte izolati si singuratici si, cand va fi nevoie de ei pentru a lucra in echipa, s-ar putea sa nu mai faca fata pentru ca nu pot comunica eficient cu colegii.
Prin urmare, candidatii pentru munca remote trebuie sa fie independenti, dar si sa fie team playeri eficienti cand este necesar. Astefl, ei vor putea sa lucreze singuri, dar si in echipa pentru a atinge obiectivele comune ale firmei si totul va functiona in directia buna.
Capacitate de automotivare
Cand lucrezi de acasa, departe de sefi sau de colegi, trebuie sa existe constant un impuls interior care sa te motiveze sa fii productiv pentru a finaliza taskurile si a-ti atinge obiectivele. Un angajat care nu se poate automotiva si are nevoie constant sa i se spuna ce trebuie sa faca este nepotrivit pentru munca remote. Pentru acest tip de job sunt potriviti cei care au constienta valorii de sine si stiu care sunt factorii lor motivanti.
Oamenii pot fi motivati de perfectionism, dorinta de implinire, stimulente externe sau evitarea esecului intr-o anumita situatie. Ca angajator, daca stii care sunt factorii motivanti pentru oamenii din echipa ta, va fi simplu sa obtii de la ei ce este mai bun.
Abilitati solide de comunicare
Munca la distanta se bazeaza in mare masura pe comunicarea scrisa, audio sau video. In prezent exista o multime de platforme de comunicare prin scris sau prin audio-video si anagjatii trebuie sa aiba abilitatea de a le folosi cat mai eficient. Doar asa se poate mentine echipa conectata si se va putea lucra la proiecte chiar si de la distanta.