Experiența a fost adaptată special pentru cele două zone turistice și a avut la bază două personaje realizate din plastic, din mitologia românească. Astfel, Duhul Apelor sau Baba Cloanța au apărut în fața participanților într-un material video, ce a avut rolul de a-i speria, dar și de a marca o problemă reală, de care ar trebui să ne speriem cu adevărat: plasticul din ape și păduri. La cele două evenimente, din Deltă și Brașov, au participat peste 1500 de persoane.

Cu toții am crescut cu povești și legende. Ni s-a spus că în pădurile întunecoase și prin apele adânci se ascund vârcolaci și vrăjitoare, vampiri, pricolici sau alte duhuri. Campania WWF explorează un teritoriu nou, inspirat de mitologia românească, și face o paralelă între teama noastră de ce se ascunde în pădure sau în ape și ceea ce ar trebui să ne sperie cu adevărat. Plasticul!”, a declarat Loredana Hatingher, Business Director Mantia

Experiența imersivă a avut scopul de a prezenta consecințele pe care plasticul le are asupra pădurilor și apelor și de a-i inspira pe participanți să acționeze pentru a-l elimina din natură, cu ajutorul kit-ului oferit gratuit de Patrula Zero Plastic.

Ca urmare a parcurgerii acestei experiențe, 91% dintre participanți au declarat că vor strânge mai des, din natură, deșeuri din plastic aruncate de alte persoane. Totodată, 35% dintre participanți au susținut că cel mai mult sunt îngrijorați de faptul că plasticul afectează fauna și flora, iar natura este poluată, în timp ce 32% sunt speriați de faptul că microplasticul va influența negativ viața oamenilor.

 

Cu toții suntem responsabili pentru binele comun. PET-urile aruncate și pungile lăsate la întâmplare în natură au un impact cumulat major, pe termen lung. Prin acțiunile Patrulei Zero Plastic dorim să arătăm că schimbarea pozitivă începe cu fiecare dintre noi și comunitatea din care facem parte. Cu această experiență imersivă, ne propunem să inspirăm acțiuni mici, dar esențiale, care să ducă la o schimbare semnificativă: mai puțin plastic în natură.”, a declarat Adrian Lungu, manager de comunicare Ape, la WWF-România.

 

Campania de conștientizare vizează zona metropolitană Brașov și Delta Dunării și include întâlniri cu autoritățile locale, acțiuni și activări speciale, evenimente de ecologizare desfășurate de Patrula Zero Plastic și voluntarii WWF (Fondul Mondial pentru Natură). Conceptul creativ și implementarea campaniei au fost realizate cu sprijinul Mercury360 și Mantia.

 

WWF activează în România din anul 2006, luptând pentru protejarea mediului sălbatic din Munții Carpați și din lungul Dunării, pentru stimularea tranziției spre economia verde și educarea tinerilor în privința protejării mediului.

 

Source