Dublin, Business Wire – Se estimează că dimensiunea pieței globale a suplimentelor proteice va ajunge la 42,81 miliarde de dolari până în 2030. Se așteaptă să se extindă la un CAGR (rata de creștere anuală compusă) de 8,5% din 2021 până în 2030.
Numărul tot mai mare de centre de fitness, provocat de interesul în creștere al mileniilor pentru sănătate și bunăstare, este de așteptat să stimuleze piața în perioada de prognoză. Companiile producătoare de proteine pentru masa musculară sunt concentrate în principal în Europa și America de Nord, datorită disponibilității abundente a materiilor prime. O rată mai mare a obezității în aceste regiuni îi determină pe consumatori să opteze pentru un stil de viață sănătos și obiceiuri alimentare, ceea ce se așteaptă să crească cererea de suplimente proteice în perioada de prognoză.
Fabricarea suplimentelor proteice necesită investiții mari de capital, din cauza procesului complex de fabricație. Autoritatea Europeană pentru Siguranța Alimentară (EFSA) și Administrația SUA pentru Alimente și Medicamente (USDA) au stabilit reglementări privind etichetarea produselor și mențiunile de sănătate, ceea ce provoacă noii jucători de pe piața globală. Jucătorii consacrați lucrează continuu la creșterea capacității de producție pentru a se potrivi cererii în creștere. De exemplu, în octombrie 2020, Glanbia PLC a început să funcționeze noii sale unități de producție de brânză și zer din Michigan, SUA și este capabilă să proceseze 3,6 milioane de litri de lapte pe zi.
Creșterea populației vegane de pe tot globul a determinat producătorii să investească în cercetare și dezvoltare pentru a inova în domeniul suplimentelor proteice pe bază de plante. În martie 2020, The Hut.com, care vine cu marca „My Protein”, a lansat un nou shake de proteine pe bază de plante în SUA pentru a valorifica populația vegană în creștere din țară. În mod similar, în februarie 2020, InnovoPro a lansat concentratul proteic de năut pentru formula gata de băut pentru sportivii vegani.
Epidemia fără precedent a pandemiei de COVID-19 a adus beneficii pieței suplimentelor proteice, deoarece consumatorii au devenit mai conștienți de dieta și sănătatea individuală în această perioadă. În plus, Centrul Chinez pentru Controlul și Prevenirea Bolilor (CDC) a emis ghiduri de nutriție, care includ o recomandare privind aportul de aproximativ 150-200 de grame de proteine pe zi (aproximativ 1,5-2,0 g/kg greutate corporală/zi) pentru pacienții afectați de COVID-19 pentru a stimula imunitatea, rezultând astfel un consum crescut de suplimente proteice.
Repere ale raportului de piață a suplimentelor proteice
– După produse, pulberea de proteine a dominat piața în 2021. Creșterea cererii de pudră de proteine din partea sportivilor profesioniști, culturiștilor și entuziaștilor de fitness este de așteptat să stimuleze cererea de produse în perioada de prognoză. Există atât proteine pentru slăbit, cât și proteine pentru îngrășare.
– Pe baza sursei, suplimentele proteice de origine animală au condus piața cu o cotă de venit de peste 65,0% în 2021. Segmentul include proteine din carne și lactate, care sunt considerate proteine complete datorită prezenței tuturor aminoacizilor esențiali.
– În ceea ce privește canalele de distribuție, magazinele online au deținut cea mai mare cotă din venituri în 2021, datorită preferinței mai mari a consumatorilor pentru cumpărăturile online și dezvoltarea afacerilor de comerț electronic în întreaga lume.