Timpul este o resursă limitată, deci gestionarea corectă a acestuia este esențială, în special pentru cei cu programe încărcate. O administrare corectă a timpului va oferi rezultate precum eficiența crescută la locul de muncă și atingerea performanței mult mai ușor.

Managementul timpului este esențial pentru cei în funcții importante de conducere, deoarece ajută la atingerea obiectivelor, stabilirea priorităților, comunicarea eficientă, dezvoltarea creativității, delegare și adaptarea la schimbare. În continuarea vom prezenta practicile principale ce te pot ajuta să îți gestionezi timpul mai eficient și să atingi productivitatea dorită:

Jurnalul de activitate

Managementul timpului se construiește pe autodisciplină. Pentru a ne construi această abilitate, ținerea unui jurnal de activitate reprezintă una dintre soluțiile eficiente și extrem de populare. În jurnalul de activitate sunt notate, de regulă, fiecare activitate realizată, oricât de infimă ar fi și cât timp ți-a luat. Se poate nota și starea de spirit predominantă, pentru a afla care sunt cele mai plăcute activități.

Odată ce ai început să îți pui stiloul și agenda la treabă, vei afla cât timp din zi acorzi activităților neimportante, care sunt perioadele din zi în care ai mai multă energie și perioadele cu un nivel scăzut de energie. Astfel, vei reuși să acorzi atenție task-urilor importante și să iei pauze mult mai eficient.

După câteva zile în care ai notat fiecare activitate, vei putea implementa măsuri pentru a-ți eficientiza activitatea:

    Eliminarea activităților ce nu intră în fișa postului sau pentru care nu ești plătit;Reducerea activităților ce țin de timpul personal, precum răspunderea la email-uri;Gruparea activităților similare sau conexe în același interval de timp.

Crearea de liste

Ce este mai satisfăcător decât să treci într-o manieră clasică cu un stilou peste lista cu activițăți zilnice și să începi să le bifezi odată ce au fost finalizate? Ai nevoie doar de un instrument de scris de nădejde, precum și o foaie de hârtie pentru a contura lista cu activitățile de îndeplinit. Această listă va trebui să conțină toate sarcinile pe care ți-ai propus să le duci la bun sfîrșit în ordinea importanței acestora.

Pentru a crea această listă te poți folosi de smartphone sau PC și să alegi una din numeroasele aplicații de time management. Însă studiile arată că scrisul de mână ajută la o procesare mult mai eficientă a informației și o reținere mult mai îndelungată a acesteia. Adeseori este recomandat să scriem de mai multe ori noțiunile ce vrem să le reținem, deoarece astfel se creează o conexiune în creier, între cuvintele scrise și acțiunea necesară.

Stabilirea obiectivelor

Stabilirea obiectivelor presupune găsirea lucrurilor și scopurilor cu adevărat importante pentru tine, pe care dorești să le atingi în viitor. Odată ce îți vei stabili obiectivele, acțiunile tale vor avea o direcție mult mai concretă, vei prelua controlul asupra vieții tale și vei putea evalua mai ușor progresul făcut.

Sfaturile noastre pentru stabilirea obiectivelor sunt următoarele:

    Alege obiective specifice, măsurabile, realiste, relevante pentru tine, cu un termen limită, pentru a putea cuantifica progresul realizat;Scrie obiectivele tale pe hârtie. Această acțiune va concretiza angajamentul față de acestea în mintea ta;Crează un plan de acțiune în care să enumeri pașii pe care îi vei urma pentru a îndeplini obiectivele.

Brandul Poenari, 100% românesc, susține productivitatea în mediul de lucru precum și în viața personală prin intermediul instrumentelor de scris lucrate manual de calitate superioară. Dacă îți dorești să începi gestionarea timpului într-un mod satisfăcător, începe cu un stilou Poenari. Accesează acum magazinul online poenari.ro și oferă-ți șansa de a transcrie informațiile importante într-un mod autentic.

Source