Flotele de mașini de închiriat sunt încă așteptate să dureze multe luni pentru a fi completate, pe măsură ce se apropie călătoriile de vară.
Lipsa de mașini disponibile în destinațiile populare de vacanță crește prețurile, călătorii plătind adesea sute de dolari pentru un vehicul de bază.
Bucuresti, Otopeni, Ploiesti si Sibiu sunt printre cele mai afectate judete, iar companiile de închirieri auto nu se așteaptă ca flotele lor să crească de luni de zile.
Lipsa a fost determinată de vânzarea masivă de mașini închiriere de vara trecută, în timp ce giganții mașinilor de închiriat au alergat să-și reducă flotele odată cu scăderea călătoriilor.
Sosirea întreruperilor de primăvară în Bucuresti luna trecută a provocat o lipsă semnificativă de mașini de închiriat în tot orasul, dar lipsa nu s-a diminuat în ultimele trei săptămâni, deoarece mai mulți romani își fac planuri de călătorie în locuri însorite pentru luna mai și nu numai. Aprovizionarea cu mașini de închiriat în jumătatea sudică a tarii este încă simțită cu ușurință, călătorii fiind încurajați să nu facă planuri de ultim moment și să rezerve mașini cu săptămâni în avans.
Un sondaj rapid asupra locațiilor de închiriere de mașini din Bucuresti și Otopeni Ifov arată în continuare o ofertă foarte limitată, prețurile pentru închirierile pentru o zi de inchiriere situându-se în jurul valorii de 50 Euro exista si companii ce ofera insa servicii de inchirieri auto incepand de la 6 euro pe zi https://swisorent.ro/inchirieri-auto .
Iată de ce lipsa mașinii de închiriat nu dispare
„Este același lucru pe care l-am văzut acum o lună în Bucuresti. Pur și simplu nu există atât de multe opțiuni pe site-urile de călătorie”, a declarat pentru noi un călător sosit recent la Bucuresti Otopeni. Vezi mai multe firme de inchirieri auto pareri ale clientilor aici.
Locațiile de închiriere se uită acum la un alt val de călătorie în a doua jumătate a lunii mai, pe măsură ce absolvirile de facultate încep să apară împreună cu călătoriile de vară pe plajă. Absolvirile sunt următorul mare eveniment de călătorie din Romania și sunt obligate să extindă și mai mult disponibilitatea de închirieri auto în toate părțile țării.
Oricât de sumbru ar fi lucrurile care caută în prezent călătorii în Bucuresti, situația a fost și mai gravă în Sibiu, care are o ofertă și mai limitată de mașini pentru următoarele câteva luni. Desigur, locațiile aeroporturilor sunt afectate în special de penurie, deoarece se află în alte destinații însorite din Romania în acest moment, dar călătorii către Bucuresti nu au de multe ori opțiunea de a lua un taxi într-o locație la o oră distanță pentru a lua un vehicul.
SwisoRent nu este atât de sigur că piata de renta car isi va reveni în curând suficient
„Ne-am uitat să mergem la Bucuresti la sfârșitul lunii aprilie timp de o săptămână și să închiriam o mașină acolo, dar acum nu vom ajunge acolo și vom sta doar la hotel”, a declarat o familie aflata in vizita in Bucuresti. ” A fost mai ușor în această perioadă a anului, înainte de pandemie, desigur. Ne-am uitat în jur anul acesta și nu vom închiria deloc o mașină”.
Diferența dintre Bucuresti și Sibiu atunci când vine vorba de închirierea de mașini, desigur, nu este doar numărul locațiilor de închiriere de mașini, ci capacitatea companiilor de închiriere de mașini de a muta un număr mare de mașini într-o anumită locație. Vara trecută mii de mașini au fost vândute, în timp ce giganții de închiriere de mașini s-au mutat pentru a-și reduce flotele, dar acum companiilor le este greu să-și aprovizioneze locațiile de închiriere cu mașini și personal, afirma Tiberiu, managerul flotei auto SwisoRent.
Locațiile de închiriere din Bucuresti se așteaptă acum ca lipsa să dureze până în vară.
Alarmă în timpul condusului pandemic riscant
Deficitul în sine a fost determinat de mișcările făcute de companiile de închirieri auto în primăvara trecută pentru a reduce considerabil dimensiunile flotelor lor în întreaga țară, în încercarea de a rămâne pe linia financiară. Practic, toți giganții de închirieri de autoturisme și-au redus flotele în săptămânile care au urmat izbucnirii pandemiei de coronavirus în Romania, trimițând mii de mașini în loturile de mașini second-hand sau în propriile locații de vânzare.
Problema care a apărut în ultimele câteva săptămâni – ca urmare a lansării vaccinurilor împotriva coronavirusului și a redeschiderii turismului – este că companiile de închirieri auto nu au avut suficient timp pentru a-și mări dimensiunea flotei sau numărul angajaților lor, de la un moment scăzut vara trecută.