Dacă te afli în situația de a gestiona o afacere care dispune de birouri pentru angajații săi, află că sunt câteva trucuri pe care le poți folosi pentru a spori productivitatea angajaților. Pe lângă flexibilitatea și înțelegerea de care trebuie să dai dovadă în relația de comunicare cu aceștia, este important și să le amenajezi un spațiu de lucru optim.
Ai grijă ca atmosfera ambientală să fie mereu plăcută
Zilele toride de vară pot deveni atât de copleșitoare încât, indiferent de cât de rece ar fi apa, pofta de muncă nu își face simțită prezența. Același lucru se poate întâmpla și iarna, când temperaturile reci te fac să te concentrezi la orice altceva în afară de sarcina pe care trebuie să o duci la îndeplinire. Dacă ai trecut măcar o dată prin această situație, probabil ești de acord că acest lucru li se poate întâmpla și angajaților tăi.
Una dintre cele mai simple și eficiente metode la care poți apela este achiziționarea și instalarea unui aparat de aer condiționat cu jet de aer 3D. După cum îi spune și numele, acesta are capacitatea de a împinge aerul, fie el rece sau cald, în trei direcții simultan. Astfel, pe lângă rapiditatea cu care poate schimba temperatura dintr-o încăpere, dispozitivul va asigura confortul termic atât în zona superioară a corpului, cât și în cea inferioară.
În completarea aparatului de aer condiționat modern poți veni și cu un purificator de aer ori un difuzor, care vor contribui la ambientul plăcut din spațiul de birouri. Angajații se vor putea concentra mai bine datorită atmosferei proaspete, ușor de respirat și discret parfumate. În plus, aceasta poate contribui și la starea lor de relaxare, deoarece nu vor fi nevoiți să lucreze într-un spațiu sufocant.
Dotează spațiul cu mobilier ergonomic
Este important ca orele petrecute la birou să nu lase angajații cu dureri de spate, dar nici cu ochii obosiți. Ca să eviți suprasolicitarea fizică a acestora, poți achiziționa scaune ergonomice care urmează linia naturală a corpului. În completarea acestora poți achiziționa și perne pentru spate sau suporturi pentru antebraț, pe care aceștia să le folosească ori de câte ori este nevoie.
Deloc de neglijat este și calitatea dispozitivelor electronice. Cu cât acestea sunt mai performante, cu atât vor avea mai multe setări ale luminozității și rezoluției, care vor permite ajustarea în funcție de necesitățile fiecăruia.
Productivitatea angajaților poate fi sporită și de posibilitatea de a avea un moment de repaus atunci când sunt la birou. Amenajează o mică bucătărie unde aceștia pot lua masa, dar și un spațiu pentru a servi cafea sau ceai.
De asemenea, intimitatea trebuie luată în considerare – chiar dacă birourile sunt open space, este important ca angajații să aibă posibilitatea să se retragă într-o încăpere pentru conversațiile private – fie ele în interes de serviciu sau personale.
Amenajarea unui spațiu de birouri pentru a spori productivitatea angajaților este ușoară dacă iei în considerare nevoile acestora. Poți facilita procesul punându-te în locul lor pentru câteva momente – cel mai probabil, vei realiza că nevoile tale în ceea ce privește calitatea muncii sunt similare.