Pe o piață a furnizorilor de soluții HVAC extrem de fragmentată, compania Aluplast System din Cluj-Napoca a reușit o evoluție pozitivă în 2020, în ciuda apariției pe neașteptate a pandemiei de coronavirus. Impactul în vânzări s-a văzut doar în lunile martie-aprilie 2020, după care vânzările au început să accelereze, ajungând ca până la finalul anului cifra de afaceri să o depășească pe cea din anul 2019.

Fiind în esență o mică firmă de familie cu numai 3 angajați permanenți, construită în jurul unui showroom local, Aluplast System ar fi putut fi victima perfectă a pandemiei. După cum ne-a declarat d-na Roxana Vlad, proprietarul firmei și director de vânzări, în primă fază, atunci când a fost declarată starea de urgență, vânzările au tins spre zero și în cadrul micii echipe aproape că s-a instaurat panica. Dar încetul cu încetul lucrurile au început să ia o altă turnură pe măsură ce toate investițiile de promovare au fost redirecționate către magazinul online. Până la începutul verii lucrurile reveniseră la normal și apoi au mers din ce în ce mai bine.

Magazinul online al companiei exista deja de peste un an de zile, era perfect funcțional, înregistra comenzi, dar nu era utilizat la întreaga sa capacitate, nefiind principalul motor de promovare și vânzări ci fiind utilizat mai degrabă ca un canal adiacent pentru vânzări suplimentare, dar neesențiale. Pandemia a schimbat complet optica afacerii, mica echipă de specialiști de la Aluplast System înțelegând rapid că de fapt cererea din piață nu a dispărut, ci doar s-a mutat pe online.

Adaptându-se rapid la noua realitate de afaceri, cifra de afaceri a reușit chiar să depășească nivelul din 2019, când compania înregistrase deja vânzări de 1,75 milioane RON și un profit net de peste 80.000 RON – un rezultat financiar care oricum nu era deloc rău pentru o echipă așa de mică. În 2020 cifra de afaceri a mai făcut un pas către pragul de 2 milioane RON, ceea ce la finalul anului a reprezentat un succes neașteptat.

Legat de așteptările viitoare, Roxana Vlad nu se așteaptă ca piața să revină la „normalul” din 2019. „Este posibil ca lucrurile să nu revină la ce a fost înainte, deoarece sunt multe necunoscute. Cu siguranță nimic nu va mai fi la fel. Noi sperăm ca totul va merge spre bine. Fiecare  achiziție va fi făcută cu foarte multe calcule, bazându-ne pe experiența trăită în 2020. Nu știm dacă va fi o alegere corectă, dar vom continua să evoluăm, să fim alături de clienți și vom continua să aducem produse noi din sfera noastră de interes.”

Aluplast System srl operează magazinul online www.ehvac.ro, specializat în comercializarea de soluții HVAC pentru persoane fizice și afaceri. Printre cele mai comercializate produse în anul 2020 s-au numărat elementele de tubulatură spiro și accesoriile pentru montat aer condiționat. Comparativ cu 2019 traficul pe magazinul online al companiei web s-a triplat, crescând cu nu mai puțin de 200%, de la aproximativ 15.000 la peste 45.000 de vizitatori unici. Investițiile viitoare vor avea în vedere capitalizarea acestui trafic suplimentar prin diversificarea gamei de produse și de branduri oferite clienților.

Pentru mai multe amănunte legate de produsele și serviciile oferite de Aluplast System:

  • web: www.ehvac.ro
  • email: contact /a/ ehvac.ro
  • pers. de contact: Roxana Vlad, director de vânzări

Autor: Andamira Prestcom PR

Companie de PR, advertising, media buying și marketing.

Source