Revista Biz a lansat ieri, 14 octombrie, rezultatele topului celor mai performante agenții de PR 2021. Aflat la cea de-a noua ediție, studiul este realizat împreună cu Unlock Market Research și este realizat în baza colectării și analizei indicatorilor care vizează măsurarea performanțelor de business ale agențiilor de PR și a imaginii pe care acestea o au în rândul companiilor cu care lucrează.
Prima poziție în top este ocupată la această ediție de McCann PR. Pe locul doi se află MSL The Practice, podiumul fiind completat de GOLIN România.
Următoarele agenții de PR din top sunt, în ordine: Graffiti PR, Rogalski Damaschin Public Relations, The Public Advisors, GMP PR, SmartPoint, Porter Novelli Romania, Oxygen.
Top 30 de agenții de PR și toată metodologia care stă la baza cercetării realizate de Biz și Unlock Market Research se vor regăsi integral în numărul 357 al revistei Biz, care apare pe piață pe 20 octombrie.
„Topul Biz al agențiilor de PR din România reprezintă o radiografie unică a unei industrii foarte dinamice. De nouă ani, analizăm atent felul în care se schimbă comunicarea și care este impactul noilor tendințe în businessul agențiilor de PR. Iar an de an, clasamentul ne arată cum evoluează PR-ul românesc și care sunt performerii acestui domeniu„, a declarat Gabriel Bârligă, redactor-șef al revistei Biz.
„2021 în PR a fost un an despre reziliență și puterea de a crește în acest context plin de provocări și de incertitude. A fost un an în care clienții au avut așteptări mari și în care focusul s-a mutat către eficiență și relevanță pentru business, un an mult mai pragmatic și orientat către rezultate. Topul reflecta practic puterea agențiilor de adaptare și de reconfigurare, de întelegere a nevoilor clientului și de a veni către aceștia cu soluții creative/ diferite, însă în linie cu valorile brandului.”, spune Alexandra Cojocaru, Partner Unlock Research.
Ca de fiecare data, la gala, echipa Biz a premiat și o serie de campanii care s-au evidențiat și au avut rezultate frumoase.
PREMII SPECIALE – CAMPANII & PROIECTE
Premiul pentru comunicare sustenabilă: Campania “Reciclezi și salvezi” – Kaufland România
Premiul pentru comunicare în era remote: Campania #StayConnected – Huawei România
Premiul pentru susținerea antreprenoriatului local: Programul Start-Up Localnicii – Mastercard România
Premiul pentru implicare în comunitate: Campania “Învățătoarea anului 2021” – Caroli Foods Group
Premiul pentru creativitate în colaborarea cu creatorii de conținut: Campania Eco Grafitti – glo România
Premiul pentru inovație și creativitate în banking: Campania George Digital Banking – BCR
Trofeele oferite laureaților au fost realizate special pentru acest eveniment de catre artistul plastic Ovidiu Toader.
Înregistrarea evenimentului poate fi urmărită aici: https://youtu.be/8lSZmk7gsIY
Echipa Biz mulţumeşte partenerilor care au făcut posibilă acesta ediţie: Main Partner: Kaufland Connectivity Partner: Telekom Coffee Partner: Nespresso Partners: MSL The Practice, McCann PR, Golin, GMP PR, Oxygen, Pernod Ricard, BRD Societe Generale Support of: Hilton Garden Inn, OVN
***
Despre Biz Agency
Businessul Biz Agency înglobează revista Biz, Biz Events – o divizie puternică de organizare evenimente și conferințe, Biz Storymakers – servicii de content marketing pentru clienți, Biz Market View – o divizie dedicată studiilor de piață și portalul online revistabiz.ro.
Biz este brandul care reunește o comunitate puternică de oameni de afaceri, atât online, cât și offline.
Biz Market View: Divizia de market research s-a impus prin realizarea unor importante studii și topuri în parteneriat cu agenții de research, pe cele mai importante domenii de activitate din România: Top 50 companii performante, Anuarul directorilor de marketing, Top 20 companii IT pentru care merită să lucrezi, Topul agențiilor de PR din România, Brand Ro sau BizTech.
Biz Events: Divizia organizează anual zeci de conferințe de business și evenimente corporate sau gale, transmițând conținut relevant în formate inovatoare și atractive pentru publicurile țintă.
Revista Biz: Este o voce originală și profesionistă a presei de business românești. O revistă deschizătoare de drumuri, cu proiecte editoriale care aduc valoare cititorilor și comunităților de business.
Biz Storymakers: Divizia transformă mesajele corporate sau de marketing într-o poveste valoroasă din punct de vedere al formei și conținutului, punând la dispoziția brandurilor toate platformele de comunicare ale Biz Agency.
Despre Unlock Research
Unlock este o companie de consumer know-how şi cercetare de piaţă cu capital 100% românesc, înfiinţată în 2008. Unlock este specializată în studii de strategie de brand şi marketing cultural, centrate pe descoperirea de insight-uri despre oameni, categorii şi branduri care să contribuie la creşterea clienţilor pentru care lucrează. Calitatea proiectelor companiei a dus la recunoaşterea acesteia dincolo de România, Unlock coordonând în prezent cercetări internaţionale, nu doar locale. Unlock este frecvent numit ca partener strategic în numeroase cazuri de Effie, cei mai mulţi dintre clienţii săi fiind de altfel şi premiaţi.
www.unlock-research.com