Dublin – Piața globală de accesorii pentru gaming, precum mouse de gaming, tastatură, gamepad etc., a fost evaluată la 7,75 miliarde de dolari în 2020 și este de așteptat să ajungă la 15,40 miliarde până în 2026, înregistrând un CAGR (rata de creștere anuală compusă) de aproximativ 12,2% în perioada de prognoză (2021-2026).
În timpul pandemiei de Covid-19, câțiva producători de accesorii pentru gaming au întâmpinat întârzieri de livrare din cauza lipsei de componente de fabricație și de materii prime, deoarece majoritatea fabricilor de producție sunt în China. Odată vândut inventarul existent, companiile s-au confruntat cu o grava problema de aprovizionare.
Cu toate acestea, vânzările din primul trimestru al anului 2020 au fost compensate de creșterea puternică a veniturilor de la an la an, datorită creșterii cererii de accesorii, deoarece mai mulți oameni din mai multe țări sunt supuși restricțiilor.
Restricțiile au dus la creșterea cererii pentru produse de gaming, deoarece astfel de condiții au limitat accesul oamenilor la forme alternative de divertisment și interacțiune socială.
În plus, adoptarea din ce în ce mai mare a smartphone-urilor, tehnologiile care evoluează rapid, cum ar fi realitatea virtuală (VR) și inteligența artificială (AI) alimentează creșterea pieței de pe tot globul. Principalii producători de console de jocuri, cum ar fi Nintendo și Microsoft, au realizat potențialul AR (realitatea augmentată) și sunt în frunte.
AR poate elibera jucătorii din „lumea lor” și îi poate introduce în lumea reală pentru a se juca. De exemplu, Human Pac-Man este un joc care permite utilizatorilor să poarte ochelari de protecție și să se urmărească în viața reală, asemănând doar cu personajele din Pac-Man. Astfel de evoluții ajută la dezvoltarea accesoriilor de jocuri pentru a oferi jucătorilor o experiență de joc îmbunătățită.
Creșterea rapidă a suporturilor electronice a crescut cererea pentru cea mai bunătastatură de gaming și gamepad avansate pentru jocuri, iar piața accesoriilor pentru jocuri este de așteptat să crească în perioada de prognoză, odată cu îmbunătățirea continuă a conținutului de jocuri.
China este țara cu cele mai mari încasări și cea mai mare rată de profitabilitate de pe piața de jocurilor video din lume, încă din 2015. În sporturi, China a fost liderul mondial în ceea ce privește câștigurile la turnee, deținând unele dintre cele mai bune talente din lume în mai multe jocuri video.
Consolele de acasă domină în primul rând piața, cu diverși jucători, cum ar fi Sony, Microsoft și Nintendo, dominând piața. Sony a lansat o gamă completă de accesorii pentru a merge împreună cu consola sa de ultimă generație, PS5, inclusiv un nou controler, căști, suport pentru controler și telecomandă media. Cererea tot mai mare de console de jocuri va conduce la creșterea pieței de accesorii pentru jocuri în perioada de prognoză.
Lansarea unui nou conținut de jocuri cu cerințe grafice ridicate conduce piața. Jocurile din consolă sunt în tranziție la conținut vizual la cerere, iar această tranziție a început deja. Microsoft a anunțat lansarea Xbox Series X (succesorul consolei sale de jocuri Xbox One X). Va împacheta hardware mult mai puternic, adăugând o experiență de joc 4K de până la 120 de cadre pe secundă uluitoare, suport pentru joc cu rată de reîmprospătare variabilă și compatibilitate cu afișaje 8K.
În plus, cele mai bune tastaturi de gaming sunt marcate cu inovații și lansări multiple de produse, intensificând concurența dintre producători, oferind jucătorilor diverse opțiuni. Companiile sunt foarte concentrate pe furnizarea de iluminare RGB a tastaturilor de jocuri pentru a îmbunătăți experiența de joc a jucătorilor.
Diminuând liniile dintre fantezie și realitate, VR ajută la crearea unor lumi de jocuri care sunt mai realiste și mai captivante pentru jucătorii obsedați de tehnologie de astăzi.
Oculus din Statele Unite își vede viitorul în căștile fără fir, autonome, care funcționează ca niște console de jocuri. Această cască de realitate virtuală Quest autonomă are 80 la sută media și 20 la sută jocuri, în timp ce Oculus Quest este concentrat pe jocuri.
Asia-Pacific deține cea mai mare cotă de piață, unde Asia de Sud-Est deține cea mai semnificativă cotă de venituri. Țări, cum ar fi China, Japonia, Australia și Coreea de Sud, sunt principalele puncte de interes din lume, despre care se estimează că generează peste 40% din veniturile industriei jocurilor de noroc anual.
De asemenea, până în 2021, numărul jucătorilor de pe mobil online din Asia de Sud-Est va crește la 250 de milioane. Indonesia, Malaezia, Thailanda, Vietnam, Singapore și Filipine sunt cele mai importante șase țări pentru jocurile mobile din Asia de Sud-Est.