KISS vine de la “Keep It Simple Stupid” si este o abordare extrem de utila in SEO, un domeniu in care lucrurile evolueaza si se schimba rapid. Profesionistii care folosesc tehnici SEO stiu ca trebuie sa urmeze o abordare cat mai simpla, sa se mentina la curent cu noile aparitii in domeniu si sa fie mereu deschisi pentru a invata tehnici noi.
Pe scurt, KISS inseamna sa faci lucrurile cat mai simplu posibil si sa nu te complici. Strategiile si tehnicile folosite trebuie sa fie cat mai facile, transparente si usor de explicat clientilor. Daca vor intelege despre ce este vorba, clientii vor simti ca abordarea este corecta si autentica si vor dobandi incredre in tine.
Simplitate si studiu continuu!
SEO este un domeniu care necesita cercetare si invatare continua iar activitatea unui specialist pe aceasta nisa consta in 70% munca si 30% cercetare. Poti incepe prin a analiza ce fac ceilalti specialisti, creand insa o lista de strategii cat mai simple. De asemenea, trebuie sa te mentii la curent cu cele mai noi tendinte si schimbari in algoritmii motoarelor de cautare, dar si cu strategiile si tehnicile nou aparute.
Principiul KISS
Limbajul simplu atrage audienta si are rezultate mai bune decat cel complicat. Se apreciaza ca mai bine de 79% dintre utilizatori nu citesc continutul de pe un site, ci il scaneaza. Acestia isi folosesc atentia pe perioade scurte si se asteapta sa gaseasca in doar cateva secunde ceea ce ii intereseaza si in termeni cat mai simpli. De aceea, daca vei adopta abordarea KISS, le vei castiga mai usor increderea si interesul.
Limbajul SEO trebuie sa fie unul simplu
Haris Krijestorac, un blogger hubspot de succes, spune despre continutul online ca nu trebuie sa fie complicat pentru a avea succes. Daca vrei sa ajungi la publicul din nisa, nu trebuie sa folosesti un limbaj prea complicat, ci doar sa te adresezi publicului larg.
Astfel, cuvintele folosite nu trebuie sa fie atat de complicate incat sa fie necesar un dictionar pentru a intelege despre ce este vorba. Important este ca mesajul sa fie transmis in mod cat mai clar si cat mai usor de inteles. Limbajul simplu si tehnicile KISS raman inca cele mai bune.
Principiul KISS si marketingul online
Abordarea KISS ne reaminteste ca marketingul online nu trebuie sa fie complex. Exista atat de multe lucruri simple care se pot face si care vor avea un impact puternic asupra strategiilor generale de marketing.
O strategie de marketing bine planificata este cruciala in prezent si nu trebuie sa fie complicata. Ideea abordarii KISS exista inca din 1960 cand a fost folosita ca instrument pentru eficientizarea proceselor marinei americane si, pentru ca totul este despre cresterea eficientei, ideea se incadreaza perfect in principiile marketingului online.