Recepția este cartea de vizită a hotelului. Ceea ce văd și experimentează turiștii la intrarea în incintă le oferă acestora o idee despre atmosfera hotelului și stabilește din capul locului așteptările cu privire la sejurul lor. Astfel, pentru că prima impresie se face doar o singură dată, este important ca aceasta să fie una plăcută. 

Zona de recepție trebuie amenajată profesional și modern pentru a încuraja oaspeții să rămână cât mai mult timp și să se reîntoarcă în hotel ori de câte ori vin în zonă. Citește acest articol și află 3 recomandări care te pot ajuta să proiectezi zona de recepție a hotelului tău!

1. Utilizează un software de management pentru a facilita procesele operaționale ale industriei ospitalității

Acesta este un instrument esențial atunci când vine vorba de proiectarea zonei de recepție. Un soft management hotelier poate fi benefic atât pentru angajații hotelului, cât și pe administratori și clienți. Platforma vine cu o mulțime de funcționalități utile pentru fluidizarea și eficientizarea operațiunilor specifice unui hotel precum: 

  • gestionarea rezervărilor și integrarea inventarului camerelor pe mai multe platforme de rezervări online;
  • verificarea statusului fiecărei camere;
  • alocarea camerelor, divizarea sau mutarea acestora;
  • check-in prin intermediul soluției ID Scan pentru preluarea automată a datelor de identificare ale clienților;
  • gestionarea rapoartelor de încasări, avansuri, vânzări, centre de profit;
  • emiterea facturilor proforme și a bonusurilor fiscale etc. 

Recepțiile nu trebuie să fie doar stilate și elegante pentru a-i impresiona pe oaspeți, ci și funcționale și convenabile. Cu cat serviciile oferite de personalul hotelului sunt prompte și prietenoase, cu atât probabilitatea ca oaspeții să se simtă confortabil și bine primiți este mai mare. 

2. Alege design-ul și decorarea recepție pentru a sublinia atmosfera și identitatea hotelului

Design-ul și decorarea sunt extrem de importante atunci când vine vorba despre proiectarea zonei de recepție a unui hotel. Culorile, materialele si mobilierul selectate pentru această zonă pot face o mare diferență în ceea ce privește prima impresie pe care o lași asupra clienților. 

Zona ar trebui să se potrivească stilului și tematicii hotelului, iar pereții ar trebui să fie acoperiți cu un finisaj modern și luminos. De asemenea, trebuie să păstrezi un echilibru între design și funcționalitate. Iată cum poți face acest lucru: 

  • zonele de ședere trebuie să fie confortabile și iluminate în mod corespunzător, inclusiv iluminatul de deasupra capului și lămpile de masă, dacă este cazul;
  • spațiul din zona recepției trebuie să permită circulația oaspeților fără a se înghesui;
  • podelele trebuie să corespundă zonelor cu trafic intens;
  • optează pentru un design care se armonizează cu mediul înconjurător.

Materialele folosite pentru a decora această zonă trebuie să fie de calitate superioară, astfel încât să ofere un look modern și luxuriant. De exemplu, piatra naturală, lemnul și sticla sunt opțiuni potrivite pentru fabricarea pieselor de mobilier regăsite la recepție. 

3. Proiectează strategic zona personalului de la recepție

O parte integrantă a recepției este spațiul din spatele tejghelei. Confortul personalului hotelului tău este la fel de important precum cel al oaspeților, deoarece se traduce în mod direct în calitatea serviciilor oferite acestora. 

Amenajarea spațiului din spate al unei recepții trebuie să includă un loc pentru hainele de schimb, instalații sanitare și zone de acces la aer curat și lumină naturală. Mai mult, scaunele angajaților trebuie să fie confortabile și să asigure un suport optim coloanei vertebrale, iar calculatoarele desktop sau laptopurile trebuie să fie operative și eficiente, astfel încât să nu le îngreuneze munca. 

Designul hotelului reflectă publicul pe care dorești să îl atragi, transmite angajamentul brandului tău și evidențiază toate facilitățile pe care le oferi. Proiectarea strategică a zonei de recepție este o parte esențială atunci când îți dorești să oferi oaspeților tăi o experiență pozitivă. Alege să folosești materiale de calitate, o paletă cromatică potrivită tematicii afacerii tale și să incluzi tehnologii de gestiune, astfel încât serviciile oferite să fie la cel mai înalt nivel!

martie 17th, 2023 by

Source