Intrată pe piață în 2020, compania HD Professional Cleaning, deținută de antreprenorul român Eduard Tănase, s-a axat de la bun început pe comercializarea unor mărci recunoscute precum Anios, Ekomax sau Kiehl. Momentul intrării pe piață a fost unul favorabil datorită contextului oferit de apariția pandemia de coronavirus, când cererea instituțională pentru produse profesionale de curățenie a explodat.

Deși în 2021, după toate aparențele, piața pare să fi înregistrat o ușoară scădere deoarece nu a mai beneficiat de condițiile excepționale din anul precedent, HDP și-a consolidat prezența, reușind să-și mențină vânzările online la același nivel, de cca. 0,8 milioane RON. Strategia principală a constat în diversificarea gamei de produse, în așa fel încât, pe fondul scăderii cererii pentru dezinfectanți de mâini, s-au putut înregistra venituri superioare din noile game de interes reprezentate de role medicale sau cosmetice hoteliere.

În acest moment principalul canal de vânzări al companiei este reprezentat de magazinul online hdpclean.ro, dar se profită din plin și de prezența pe marketplace-uri terțe. Deși un jucător mic, HDP a reușit astfel să câștige încrederea a peste 1500 de clienți B2C și B2B. În schimb, principalele probleme sunt cele specifice micilor IMM-uri: lipsa accesului facil la finanţare, birocraţia administrativă şi condiţiile rigide impuse de bănci.

Totuși, având în vedere creșterea înregistrată de comerțul online în ultimii 2 ani și preferința tot mai accentuată pe care publicul din România o arată pentru achizițiile online, anul 2022 se anunță a fi unul de creștere. Proprietarul HDP, dl. Eduard Tănase, e de părere că noile realități impuse de pandemie (accelerarea tehnologizării, flexibilizarea, deschiderea la colaborare inclusiv cu competitorii) sunt ireversibile și felul de a face afaceri de dinainte de 2020 nu va mai reveni.

Pentru mai multe amănunte:

– web: www.hdpclean.ro
– email: [email protected]
– tel.: 0723.376.699
– pers. de contact Eduard Tănase, manager general

Source